10 mln dolarów na promocję orzechów

Chilijskie stowarzyszenie zrzeszające producentów i eksporterów orzechów włoskich (Chilean Walnut Commission) zamierza przeznaczyć w przyszłym roku 10 mln dolarów na promocję tego produktu za granicą. Większość tej kwoty zostanie przeznaczona na promocję chilijskich orzechów w Japonii, Korei, Indiach i Chinach. 
 
W 2017 r. planowany jest eksport 70 tys. ton orzechów. Chilean Walnut Commission zakłada, że w ciągu kolejnych 5 lat ta liczba zostanie podwojona. 
Coraz ważniejszym rynkiem importującym orzechy staje się Maroko, gdzie obniżono cła na ten produkt z 49 proc. do 10 proc. w przypadku orzechów w łupinach oraz do 2,5 proc. dla orzechów łuskanych.
 
Chilijczycy myślą także o zainwestowaniu 100 mln dolarów w infrastrukturę w swoim kraju, która pozwoli na usprawnienie suszenia orzechów oraz ich łuskania – podaje italiafruit.net. 
 
Orzechy to drugi najważniejszy gatunek (po winorośli) uprawiany w Chile na powierzchni 40 tys. ha.
RS

Related Posts

None found

Poprzedni artykułPolacy spożywają więcej owoców i warzyw
Następny artykułWebinarium: Inwestowanie w rosyjskie szklarnie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.