Włosi chcą utrzymać swoje rynki jabłek

fot. P. Grel
Włoscy handlowcy mający za zadanie sprzedaż pochodzących z tego kraju jabłek maja przed sobą trudny sezon. Wchodzą do gry ze zmniejszoną ilością towaru i z coraz bardziej odczuwalna konkurencją, między innymi polską.
Specjaliści z Włoch szacują straty swoich kolegów sadowników na 20-30% produkcji jabłek. Odczuwalny jest brak owoców w grupie ‘Red Deliciousa’, są też one nieco mniejsze z powodu letnich upałów. Lepiej mają się sprawy z ‘Galą’. Jednak, mimo mniejszych rozmiarów Włochom udało się osiągnąć wymaganą jakość jej owoców.
Wyzwaniem są kwestie eksportu na najbardziej intratne rynki. Włoskie jabłka nie są tanie – właśnie dzięki jakości i przemyślanym strategiom marketingowym utrzymują one swoja pozycję. Jednak widać skutki tańszych ofert ze strony Francuzów i Amerykanów. Włosi starają się w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Indiach utrzymywać swoje ceny, ale sprzedaż ich jabłek spada. 
Po wprowadzeniu przez Rosję embarga sytuację skomplikowały próby wejścia na te rynki Polski. W tym sezonie nasz kraj jest już postrzegany jako konkurent.
 
za: corrierreortofruticola.it

Related Posts

None found

Poprzedni artykułEuroposłowie PiS za ograniczeniem środków dla rolnictwa
Następny artykułIle pomidorów z Maroka trafi do UE?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.