Ruszamy z promocją owoców jagodowych

Polscy producenci truskawek, borówek i porzeczek ruszają ze światową promocją tych owoców – informuje „Puls Biznesu”. Będą korzystali z doświadczeń polskich sadowników, którzy w ubiegłym roku stali się numerem jeden w światowym handlu świeżymi jabłkami.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by stało się tak również z innymi owocami. W handlu malinami i porzeczkami nie mamy sobie równych. W borówce amerykańskiej zajmujemy trzecie miejsce na świecie, a w truskawkach drugie w Europie. Co roku produkujemy 500 tys. ton owoców jagodowych (zaliczamy do nich również agrest i aronię), które rozchodziły się dotąd po świecie bez żadnej reklamy.

Teraz ich producenci przez 2014 r. będą prowadzić pilotażową kampanię w Polsce, a przez kolejne trzy lata zachęcać do ich kupowania Austriaków, Szwedów, Finów i Czechów.

Koszt tych działań przekroczy 4 mln euro, ale organizatorzy czekają jeszcze na dofinansowanie unijne.

Źródło:

Related Posts

None found

Poprzedni artykułW Portugalii co miesiąc powstaje 300 firm rolniczych
Następny artykułSadownicy w Lublinie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.