W ubiegłym roku na targach pojawiło się aż o tysiąc zwiedzających więcej niż w roku poprzednim, a ich liczba osiągnęła prawie 17 500 osób. W targach Flower Expo Polska, organizowanych wspólnie z wystawą Zieleń to Życie, wzięło udział 325 wystawców, a ponad połowa zamierza ponownie pokazać się w tej edycji. Na Flower Expo Polska 2107 swoją obecność potwierdziło wiele firm holenderskich, a wśród nich również nowi wystawcy: Dümmen Orange, Van den Bos Flowerbulbs, Deliflor, Griffioen Plants i Uniq Plants. Swój udział zapowiedziały też firmy włoskie, niemieckie, polskie oraz kolumbijskie.
W tym roku nowością podczas targów będzie Polski Pawilon – kilkudziesięciometrowe stoisko, w którym będą się mogły prezentować firmy rodzime. W pawilonie można zarezerwować miejsce mniejsze niż w pozostałej części hali. Co za tym idzie, cena wynajmu jest znacznie niższa.
– Otwieramy się na firmy, które potrzebują mniej przestrzeni na prezentacje swoich produktów. Liczymy na to, że polscy przedsiębiorcy nawiążą owocne kontakty biznesowe. – mówi Francine van Wijk, Dyrektor Biura Bureau Sierteelt, organizator targów.
Dane z Floridata potwierdzają, że rynek roślin i kwiatów doniczkowych w Polsce prężnie się rozwija, dlatego nie dziwi fakt, że zagraniczne firmy chcą tu przyjeżdżać. Natomiast Polacy kupują coraz więcej kwiatów i roślin doniczkowych, nie tylko na prezent, ale również dla siebie. Dlatego warto wziąć udział, wymienić się doświadczeniami i nawiązać kontakty biznesowe, nie tylko z podmiotami na terenie naszego kraju.
Podczas Flower Expo Polska we współpracy z Zieleń to Życie zorganizowane będą seminaria branżowe. Ponadto, na targach znajdzie się Interaktywny Pawilon Florystyczny, platforma pokazów florystycznych, na której zwiedzający będą mogli oglądać dzieła florystyczne największych gwiazd florystycznych i z bliska poczuć atmosferę tworzenia kwiatowych kompozycji. Taka formuła sprawi, że pokazy będą bardziej dostępne dla gości, a całość stworzy nastrój wielkiej nowoczesnej kwiaciarni.
Tak jak w zeszłym roku Holenderskie Stowarzyszenie Hurtowników (VGB), Agencja Public Relations SIGMA International, Ambasada Królestwa Niderlandów w Warszawie, Kuehne + Nagel, Stowarzyszenie Florystów Polskich (SFP), Floral Moments i Floribusiness są aktywnymi partnerami i ambasadorami wydarzenia.
Źródło: materiały organizatora