Hiszpański handel zagraniczny na początku 2015 r.

W pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku hiszpański eksport owoców i warzyw wzrósł o 3% w ujęciu ilościowym w stosunku do analogicznych dwóch miesięcy roku 2014, osiągając wolumen 2,4 mln ton. O 5% zaś wzrosła wartość wyeksportowanych w styczniu i lutym produktów do sumy 2,25 mld euro. O niecałe 10% wzrosła wysyłka owoców zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym, a w styczniu i lutym bieżącego roku wyeksportowano ich łącznie 1,2 mln ton za kwotę 1,046 mld euro.
W eksporcie owoców zdecydowanie dominowały pomarańcze z wartością prawie 290,0 mln euro. W przypadku eksportu warzyw odnotowano w omawianym okresie spadek sprzedaży – o 3% w ujęciu ilościowym do wielkości 1,2 mln ton, o wartości minimalnie większej niż przed rokiem – 1,2 mld euro. W eksporcie warzyw dominowały przede wszystkim pomidory i sałaty – tych pierwszych wyeksportowano niecałe 270,0 tys. ton, a sałat – ponad 186,0 tys. ton. 
W przypadku importu owoców w pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku Hiszpanie zakupili ich 173,9 tys. ton za sumę 175,4 mln euro. Tym samym wielkość zakupów pozostała na poziomie niezmienionym wobec analogicznego okresu minionego roku, za to były one o 13% droższe. Wśród owoców w zakupach dominowały banany i kiwi. Na niemal identycznym poziomie pozostały również zakupy warzyw – w sumie 218,9 tys. ton za sumę o 3% wyższą – 109,0 mln euro. W imporcie dominowały ziemniaki, których sprowadzono prawie 150,0 tys. ton. 
Źródło: FAMMU/FAPA 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułNa Ukrainie rośnie zapotrzebowanie na jabłka
Następny artykułBędą ograniczenia w podziale gospodarstw rolnych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.