Japoński rynek ziemniaka

W minionym 2014 roku wielkość produkcji ziemniaków w Japonii oszacowano na 2,466 mln ton wobec 2,412 mln ton w roku 2013. Warzywo to było uprawiane na obszarze 80,0 tys. ha wobec79,7 tys. ha w roku poprzednim. Średnie plony z roku 2014 oszacowano na 30,7 ton/ha.
Ostatnie 20 lat to okres spadku produkcji ziemniaków w Japonii – jeszcze w roku 1986 zbiory sięgały wielkości 4,1 mln ton, niewielkiemu wzrostowi zaś uległa konsumpcja z 15 do 16 kg na osobę (przy czym do wzrostu przyczyniła się zdecydowanie większa popularność frytek). 
Konsumpcja ziemniaków w minionym roku w Japonii wyniosła 2,03 mln ton z czego 671,0 tys. ton stanowiło to warzywo w świeżej postaci a pozostałe 1,36 mln ton przetworzone zarówno w postaci frytek jak i chipsów. W sumie japońska produkcja frytek w minionym roku oszacowana została na jedyne 33,0tys. ton, a kraj ten jest netto importerem tego produktu z poprzednioroczną wielkością 368,5 tys. ton. Spożycie frytek w roku 2014 na japońskim rynku to aż przeszło 401,0 tys. ton. 
 
Największymi eksporterami na japoński rynek pozostają Stany Zjednoczone oraz Kanada – przeszło 300,0 tys. ton. W przypadku importu ziemniaków świeżych, konsumpcyjnych wynosi on zaledwie około 20,0tys. ton, a znakomitą większość stanowią ziemniaki z USA. Eksport Japonii zarówno ziemniaków świeżych jak i przetworzonych – frytek – jest niemal zerowy – w przypadku świeżych warzyw wynosi jedynie 33 ton, a dla frytek 167 ton. 
 
Źródło: FAMMU/FAPA 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułŚwiatowy eksport orzechów włoskich
Następny artykułPaństwowe firmy pod kreską

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.