Wiedza podnosi popyt na jagody

Borówki
fot. P. Grel
Rozpowszechnianie informacji na temat pożytecznych właściwości owoców sezonowych stały się celem realizowanej od 2015 roku na terenie Polski, Austrii, Szwecji, Finlandii i Czech kampanii promocyjno-informacyjnej pod hasłem „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców”. Ma ona zachęcić konsumentów do spożywania owoców jagodowych pochodzących z Unii Europejskiej.
Już pierwsze miesiące tej kampanii przyniosły znaczące pozytywne rezultaty. Wyniki badania przeprowadzonego na przełomie 2015 i 2016 roku wśród mieszkańców krajów objętych programem wskazują na 10% wzrost spożycia owoców jagodowych przez konsumentów. O około 3% poprawiła się także społeczna świadomość w zakresie ich właściwości prozdrowotnych.

Wzrost wiedzy konsumentów na temat owoców jagodowych przekłada się bezpośrednio na korzyści dla producentów. Dobrym przykładem może być tutaj rynek borówki wysokiej. Polska jest obecnie największym w Unii Europejskiej i trzecim co do wielkości producentem tego gatunku owoców na świecie. Zbieramy około 13 tys. ton tych jagód (Niemcy – ponad 10 tys. t, Francja około 9 tys. t).

 „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców” to kampania promocyjno-informacyjna realizowana przez Związek Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej na rynkach Polski, Austrii, Szwecji, Finlandii i Czech. Produkty objęte programem to europejskie owoce jagodowe – truskawki, maliny, porzeczki i borówka. 
za:power-fruits.eu
pg 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułKlepisko: zjedz ogryzek
Następny artykułIUNG: nie ma suszy na polach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.