Serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. dowiedz się więcej » Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia
20.09.2017

O sile małych nasion i nie tylko

Tagi: Bayer | nunhems | nasiona | marwit
Doradzanie producentom warzyw przy zakupie nasion wymaga od dystrybutorów firm hodowlano-nasiennych dużej wiedzy nie tylko o odmianach, ale również o samym materiale siewnym. Dobrą okazją do zdobycia nowych informacji w tym zakresie była konferencja firmy Bayer zorganizowana 13 i 14 września w Jachrance (woj. mazowieckie) dla dystrybutorów nasion marki Nunhems.
Uczestników spotkania przywitała Izabela Lagierska – dyrektor sprzedaży w Polsce wraz z zespołem Nunhems Polska. Prelegentka oprócz zagadnienia partnerstwa w sprzedaży nasion dużo uwagi poświęciła nowej kampanii firmy Bayer – „Siła małych nasion” promującej nasiona w małym kalibrażu, których siła kiełkowania i wigor nie ustępują nasionom większym.


Izabela Lagierska


Zespół Nunhems

O szczegółach kampanii informowała również Inga Jessen, specjalistka z niemieckiego oddziału firmy Bayer, która przybliżyła wyniki badań dowodzących, że rozmiar nasion marchwi a tym samym ich średnica w dużym stopniu zależą od odmiany, z siłą kiełkowania natomiast są skorelowane w stopniu nieznacznym. Nieprzydatne do uprawy są jedynie nasiona bardzo małe i bardzo duże, które oddziela się na etapie przygotowania materiału siewnego do sprzedaży. Przedstawicielka firmy Bayer przekonywała, że małe nasiona są pełnowartościowe i warto po nie sięgać choćby ze względu na ich cenę. Potwierdzeniem słów prelegentki były wyniki doświadczeń polowych prowadzonych w kilku lokalizacjach w Polsce, które zaprezentował Marcin Dąbrowski – specjalista ds. marchwi, pomidora i ogórka tunelowego firmy Bayer. Porównywano w nich liczbę roślin uzyskaną z jednego metra bieżącego redliny w przypadku nasion o różnych kalibrażach.


Inga Jessen

W kolejnej prezentacji Robert Bartkowski przedstawił historię i działalność firmy Marwit, specjalizującej się w produkcji niepasteryzowanych, jednodniowych soków marchwiowych. Aktualnie oferta firmy obejmuje znacznie szerszą gamę produktów m.in. soki pasteryzowane, sałatki, surówki, smoothi i zupy. Dbając o wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów Marwit bazuje na warzywach i owocach uprawianych na własnych polach zgodnie z zasadami integrowanej produkcji o czym informował R. Bartkowski.


Robert Bartkowski

Dla uczestników spotkania przygotowano tzw. stół innowacji, na którym prezentowano np. kolorowe marchwie z portfolio Nunhems oraz niecieknące pomidory.


Stół innowacji

Tekst i fot. Aleksandra Czerwińska-Nowak

Komentarze

(0 komentarz(y))
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Zgłoś nadużycie

Dziękujemy za wysłanie zgłoszenia

Zamknij
created by openform
Ogrodinfo.pl to portal ogrodniczy dla każdego producenta owoców, warzyw i roślin ozdobnych. Plantatorzy znajdą tu wskazówki na temat uprawy, nawożenia i ochrony roślin oraz ogólne informacje z zakresu ogrodnictwa. Ogrodinfo.pl to również portal sadowniczy oraz serwis informacyjny dla właścicieli szkółek i upraw pod osłonami; to sadownictwo, warzywnictwo i kwiaciarstwo bez tajemnic.

Polityka prywatności