Rośnie zainteresowanie stylem „eko”

… co było widać bardzo wyraźnie podczas niedawnych targów m.in. żywności ekologicznej. Co roku widać rosnący udział wystawców krajowych i zagranicznych. Rośnie liczba zwiedzających, a właściwie nabywców oferowanych produktów. Targi to doskonała okazja nie tylko do podpatrzenia nowości i ciekawostek, ale także do zakupów. 
 
 
Po raz 10. 13-16 października br. w halach MTŁ odbyły się Międzynarodowe Targi Żywności Ekologicznej i Naturalnej NATURA FOOD & VI Targi Ekologicznego Stylu Życia beECO. Przez trzy dni można było próbować smakołyków ekologicznych, sprawdzać działanie bio-kosmetyków, a także wysłuchać prelekcji dotyczących najnowszych trendów w szeroko pojętym well-being.
 
Na stronie targów przewijało się wielokrotnie stwierdzenie, że „ekologiczna żywność, ekologiczne produkty codziennego użytku i ekologiczny styl życia na stałe wpisały się w naszą codzienność. Podążanie trendem eko to już nie tylko moda, ale konieczność, wynikająca z idei zrównoważonego rozwoju czy dbałości o zdrowie i środowisko naturalne. Dlatego Targi to również szereg wydarzeń towarzyszących, skierowanych do miłośników zdrowego stylu życia, pasjonatów gotowania, osób borykających się z problemem alergii, czy też wszystkich, którzy zamierzają podjąć wyzwanie życia w stylu eko”. 

Organizatorzy poinformowali, że tegoroczna edycja to blisko 350 wystawców z Polski, Czech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec, Litwy, Białorusi, Szwecji czy Ukrainy – oferujących szeroką gamę ciekawych produktów i rozwiązań, które są znane konsumentom oraz takich, które dopiero co pojawiły się na rynku. Każdy odwiedzający targi, który związany jest zawodowo z branżą biożywności i produktami ekologicznymi miał szansę nawiązać nowe kontakty biznesowe, odbyć spotkania branżowe oraz poszerzyć swoją wiedzę, uczestnicząc w bogatym programie wydarzeń tj. Akademia Biokuriera, Forum EKObranży, BIObiznes Forum, Konkurs o Złoty Medal NATURA FOOD, Konkurs o Złoty Medal beECO, rozstrzygnięcie konkursów EkoInnowacje oraz Tygiel Smaków.

Zobacz więcej zdjęć.

Z punktu widzenia producenta owoców czy warzyw targi są doskonałym przykładem na to, w jaki sposób można zaoferować na rynku swoje produkty. Okazuje się, że ceny przetworów z owoców czy warzyw mogą być bardzo wysokie, szczególnie jeśli do ich wytworzenia wykorzystywane są owoce z sadów czy jagodników prowadzonych w systemie ekologicznym. 

Już niebawem na łamach naszych miesięczników pokażemy i opiszemy ciekawe propozycje wystawców, którzy przekonali mnie, że dzisiejszy klient to konsument świadomy, wybierający dobre produkty, dbający o siebie i z zewnątrz, ale także od wewnątrz. Sprawdza się zatem slogan dietetyczki rzeszy Anglików sprzed 15 lat „You are what you eat”.
 
Tekst i foto 
Dorota Łabanowska-Bury 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułCeny gruszek na Węgrzech poszły w górę
Następny artykułBędzie więcej Jazz’u™

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.