Regionalne jabłka a promocja na dużą skalę

Jabłka Maçã de Alcobaça, czyli produkt regionalny z okolic miasta Alcobaça w Portgualii to przykład promocji owoców wyróżnionych unijnym oznaczeniem ChOG. 
 
 
W ostatnich dniach jabłka te zasłynęły z intensywnej i różnorodnej kampanii promocyjnej. W w torebkach, pokrojone na cząstki są oferowane do posiłków pasażerom korzystającym z  portugalskich linii lotniczych TAP. Kampanię wspierają kardiolodzy, zalecający spożywanie jabłek. Na opakowaniach konsument może przeczytać ich rady, mówiące o tym, że jedno jabłko Maçã de Alcobaça spożywane codziennie może zmniejszyć ryzyko zachorowania na cukrzycę i schorzenia układu krążenia, pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu, a także pomaga zapobiegać nowotworom. 

Jednak to nie koniec działań promocyjnych. Jabłka Maçã de Alcobaça można znaleźć w sieci Mc Donald’s. Na stronie tej firmy konsumenci mogą zapoznać się z filmami pokazującymi produkcję jabłek w rejonie Alcobaça oraz dowiedzieć się więcej o tym produkcie, który jest serwowany w restauracjach McDonald’s w całej Portugalii. Na stronie internetowej sieci nie brakuje też informacji o tym, jak zostały przygotowane jabłka do sprzedaży w restauracji. Po dostarczeniu z kontrolowanych sadów, przeszły mycie, dezynfekcję, a następnie zostały pokrojone i potraktowane witaminą C, aby nie ulegały oksydacji. Następnie trafiły do opakowań ze zmodyfikowaną atmosferą. Oprócz działań informacyjnych na stronie McDonald’s, restauracja wraz ze stowarzyszeniem producentów z Alcobaça (APMA) razem promuje spożywanie jabłek organizując w trakcie pojedynczych imprez wpsólną prestrzeń edukacji i zabawy dla dzieci. 

W tym roku producenci jabłek z rejonu Alcobaça spodziewają się o 50 proc. wyższych zbiorów niż w roku ubiegłym, czyli 45 tys. ton jabłek. Powodem jest wzrost liczby nasadzeń o 20 proc. W najbliższych dwóch latach powierzchnia uprawy wzrośnie z obecnych 1200 ha do 1500 ha – podaje gazetacaldas. 
Certyfikat uzyskuje 60% owoców zebranych w regionalnych sadach, a ich sprzedaż w 2015 r. miała wartość 30 mln euro (zbiory wyniosły 40 tys. ton).
Stowarzyszenie APMA zostało założone w 2001 r przez 14 organizacji zrzeszających łącznie 85 producentów jabłek. Jabłka objęte ChOG uprawiane są na obszarze pomiędzy miastami Leiria i Torres Vedras. Produkowne odmiany pod tą marką to mi.in.: Golden i Red Delicious, Granny Smith, Royal Gala, Jonagold, Fuji, Casanova de Alcobaça i Szara Reneta. 
 
Źródło: clubdemaca, gazetacaldas, freshplaza, Fot. Maçã de Alcobaça

RS

Related Posts

None found

Poprzedni artykułBiałoruskie firmy pod lupą
Następny artykułRosja otwiera rynek dla tureckich pomidorów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.