Serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. dowiedz się więcej » Nie pokazuj mi więcej tego powiadomienia
08.05.2018

Sporna reklama: spotkanie Unilever i Zrzeszenia Producentów Papryki RP

Przedstawiciele Unilever Polska oraz Zrzeszenia Producentów Papryki RP spotkali się 26 kwietnia w Urzędzie Gminy w Potworowie, by przedyskutować tematy ujęte w liście otwartym wystosowanym przez Zarząd Zrzeszenia  do Unilever w sprawie spornego przekazu w reklamie.
Publikujemy relację przysłaną nam przez obie strony:
 
"Spotkanie rozpoczął wójt gminy w Potworowie - Marek Klimek od przedstawienia potencjału produkcyjnego subregionu paprykowego, którego centrum jest w gmina Potworów na Mazowszu.   

W trakcie spotkania Unilever ponownie wyraził pogląd, iż kwestionowany przekaz reklamowy nie miał w żadnej mierze na celu dyskredytowania polskich producentów papryki oraz jakości ich produkcji, ponieważ nie odnosi się w żadnym momencie do produkcji papryki w Polsce. Natomiast przedstawiciele Zrzeszenia Producentów Papryki RP podtrzymali swoje stanowisko, że użyte w spocie sformułowanie może sugerować, że papryka produkowana w Hiszpanii jest lepsza od Polskiej, z czym nie  mogą się zgodzić polscy producenci.

Przedstawiciele Zrzeszenia podkreślili, że prezentowana reklama nie powinna zawierać tak daleko idących sugestii.

Strony jednomyślnie stwierdziły, że niezwykle ważne jest budowanie świadomości konsumenckiej o lokalnych – polskich produktach rolnych, w tym o produkcji papryki w Polsce. W ramach prowadzonych rozmów przedstawiciele Unilever przedstawili ZPPRP możliwość wsparcia Zrzeszenia w podnoszeniu świadomości konsumentów o produkcji papryki w Polsce i jej walorach. Szczegóły nakreślonych w ten sposób działań zostaną wypracowane w powołanym wkrótce zespole roboczym, w skład którego będą wchodzić przedstawiciele ZPPRP oraz Unilever. Zadaniem zespołu roboczego będzie wyznaczenie możliwych kierunków działań i wypracowanie  zasad współpracy pomiędzy Zrzeszeniem Producentów Papryki RP i Unilever.

W misję Unilever wpisana jest współpraca z krajowymi producentami oraz wspieranie lokalnych rynków w krajach, w których firma prowadzi działalność. W Polsce znajdują się cztery fabryki Unilever (Bydgoszcz, Poznań, Banino, Katowice), Centrum Magazynowania i Dystrybucji w Piotrkowie Trybunalskim oraz Centrum Usług Finansowo – Logistycznych w Katowicach. Firma zatrudnia 4 000 pracowników, a 14 000 osób pracuje w firmach współpracujących z Unilever.

Zrzeszenie Producentów Papryki RP jest organizacją działajacą na terenie całej Polski powołaną przez polskich producentów papryki i warzyw pod osłonami w roku 2014 w celu wspierania  producentów  rolnych papryki z subregionu radomskiego. Zrzeszenie swoją działalność rozpoczęło w najbardziej dynamicznym rejonie Mazowsza znanym z produkcji papryki, bakłażana, cukinii, fasoli szparagowej. W chwili obecnej  członkami Zrzeszenia  są  producenci warzyw z różnych  rejonów z Polski, chociaż ciągle większość stanowią producenci papryki z powiatów Przysucha, Radom, Białobrzegi.  Zrzeszenie czynnie  bierze udział w wydarzeniach i dyskusji dotyczącej polskiego rolnictwa.

Członkowie zrzeszenia uczestniczą w posiedzeniach sejmowej Komisji Rolnictwa i biorą czynny  udział  w dyskusji, której moderatorem jest Ministerstwo Rolnictwa dotyczącej obecnej sytuacji w rolnictwie oraz możliwych rozwiązaniach nie omijających tej branży problemów. Ponadto Zrzeszenie stara się promować polskich producentów papryki i innych warzyw na targach żywności, imprezach zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Michał Krygier, Foods Director Unilever Polska
Mirosław Łuska, Prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP"                                                           




Komentarze

(0 komentarz(y))
Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Zgłoś nadużycie

Dziękujemy za wysłanie zgłoszenia

Zamknij
created by openform
Ogrodinfo.pl to portal ogrodniczy dla każdego producenta owoców, warzyw i roślin ozdobnych. Plantatorzy znajdą tu wskazówki na temat uprawy, nawożenia i ochrony roślin oraz ogólne informacje z zakresu ogrodnictwa. Ogrodinfo.pl to również portal sadowniczy oraz serwis informacyjny dla właścicieli szkółek i upraw pod osłonami; to sadownictwo, warzywnictwo i kwiaciarstwo bez tajemnic.

Polityka prywatności