Strona główna Tagi Handel internetowy

handel internetowy

Choinki przez Internet

Na świecie rośnie popyt na żywe drzewka świąteczne, a spada na sztuczne. Nie wszyscy, zwłaszcza młode pokolenie, mają jednak czas lub chęć na samodzielne kupowanie drzewka. Dla tych, którzy woleliby to zrobić przez Internet holenderska firma Veldhuizen & Bisselink Kerstbomen proponuje estetyczne opakowanie dla choinek, które zabezpiecza je podczas transportu, a równocześnie po odcięciu górnej części stanowi estetyczną osłonkę dla pojemnika z bryłą korzeniową.

W internecie zablokowano sprzedaż 30 mln puszek podrabianego prosecco

Włoskie ministerstwo rolnictwa nie dopuściło do sprzedaży 30 milionów puszek podrobionego wina musującego prosecco przez chiński portal Alibaba - ogłosił w czwartek szef resortu Maurizio Martina. Podkreślił, że liczba ta obrazuje skalę zjawiska.

Z Kongresu Truskawkowego w Antwerpii

W dniach 6-8 września Antwerpia stała się centrum truskawkowego biznesu. Mury tutejszego centrum kongresowego zgromadziły ponad 300 delegatów z całego świata – uczestników 3. Międzynarodowego Kongresu Truskawkowego (organizator: Hoogstraten).

Nowy kanał dystrybucji roślin

W celu ułatwienia współpracy między producentami a hurtowymi odbiorcami roślin rusza nowy kanał dystrybucji tego towaru w Polsce – Greenery. Ten projekt sprzedażowy jest połączeniem sesji targowych na żywo z platformą on-line.

Rośnie e-handel

Około 500 mln zł warty jest już rynek internetowych zakupów spożywczych. Do 2018 r. jego wartość ma się podwoić. Coraz więcej takich zakupów jest dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych – w ciągu ubiegłego roku ten wskaźnik wzrósł ponad czterokrotnie. Polacy coraz częściej kupują przez internet także świeże produkty.

Dynamiczny rozwój sklepów spożywczych o małej powierzchni

Od kilku lat dynamicznie zwiększa się udział dyskontów w handlu detalicznym. Eksperci przewidują jednak, że w najbliższych latach najszybciej rosła będzie sieć sklepów o małej powierzchni. Firmy będą też dostosować strategię sprzedaży do rosnącego segmentu e-handlu. W ciągu 10 lat zakupy spożywcze przez internet będzie robiło 25 proc. Polaków.

Rynek hurtowy wciąż będzie rósł

Hurtowy rynek dystrybucji będzie rósł powoli, ale stabilnie – przewiduje prezes Makro Cash and Carry w Polsce. Dostawy dla przedsiębiorców będą rosły o 2-3 proc. rocznie. Pomimo rozwoju e-handlu tradycyjne sklepy nadal pozostają dominującym kanałem sprzedaży. Wzrost konkurencji i zmiana nawyków wymusza jednak zmiany w strategii Makro.

Powstaje europejska aukcja zapasów magazynowych

W listopadzie ruszy europejska platforma internetowa do handlu zapasami magazynowymi żywności i artykułów DIY (art. dla majsterkowiczów i drobne narzędzia) – StockonDeals.com. To pierwszy serwis internetowy łączący profesjonalnych dostawców oraz nabywców B2B z różnych państw Europy i ułatwiający handel nadwyżkami komercyjnymi.