O sile małych nasion i nie tylko

Doradzanie producentom warzyw przy zakupie nasion wymaga od dystrybutorów firm hodowlano-nasiennych dużej wiedzy nie tylko o odmianach, ale również o samym materiale siewnym. Dobrą okazją do zdobycia nowych informacji w tym zakresie była konferencja firmy Bayer zorganizowana 13 i 14 września w Jachrance (woj. mazowieckie) dla dystrybutorów nasion marki Nunhems.

Uczestników spotkania przywitała Izabela Lagierska – dyrektor sprzedaży w Polsce wraz z zespołem Nunhems Polska. Prelegentka oprócz zagadnienia partnerstwa w sprzedaży nasion dużo uwagi poświęciła nowej kampanii firmy Bayer – „Siła małych nasion” promującej nasiona w małym kalibrażu, których siła kiełkowania i wigor nie ustępują nasionom większym.


Izabela Lagierska


Zespół Nunhems

O szczegółach kampanii informowała również Inga Jessen, specjalistka z niemieckiego oddziału firmy Bayer, która przybliżyła wyniki badań dowodzących, że rozmiar nasion marchwi a tym samym ich średnica w dużym stopniu zależą od odmiany, z siłą kiełkowania natomiast są skorelowane w stopniu nieznacznym. Nieprzydatne do uprawy są jedynie nasiona bardzo małe i bardzo duże, które oddziela się na etapie przygotowania materiału siewnego do sprzedaży. Przedstawicielka firmy Bayer przekonywała, że małe nasiona są pełnowartościowe i warto po nie sięgać choćby ze względu na ich cenę. Potwierdzeniem słów prelegentki były wyniki doświadczeń polowych prowadzonych w kilku lokalizacjach w Polsce, które zaprezentował Marcin Dąbrowski – specjalista ds. marchwi, pomidora i ogórka tunelowego firmy Bayer. Porównywano w nich liczbę roślin uzyskaną z jednego metra bieżącego redliny w przypadku nasion o różnych kalibrażach.


Inga Jessen

W kolejnej prezentacji Robert Bartkowski przedstawił historię i działalność firmy Marwit, specjalizującej się w produkcji niepasteryzowanych, jednodniowych soków marchwiowych. Aktualnie oferta firmy obejmuje znacznie szerszą gamę produktów m.in. soki pasteryzowane, sałatki, surówki, smoothi i zupy. Dbając o wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów Marwit bazuje na warzywach i owocach uprawianych na własnych polach zgodnie z zasadami integrowanej produkcji o czym informował R. Bartkowski.


Robert Bartkowski

Dla uczestników spotkania przygotowano tzw. stół innowacji, na którym prezentowano np. kolorowe marchwie z portfolio Nunhems oraz niecieknące pomidory.


Stół innowacji

Tekst i fot. Aleksandra Czerwińska-Nowak

Related Posts

None found

Poprzedni artykułJak zwiększyć spożycie owoców i warzyw? Przykłady
Następny artykułPrzepisy o windykacji w rolnictwie nie podobają się bankom

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.