Za promocję tych pysznych i zdrowych owoców wśród młodzieży w Niemczech, Austrii, Polsce, Wlk. Brytanii i Szwecji odpowiada Mr Fruitness, superbohater stworzony w ramach europejskiego projektu „Fruitness, enjoy it!”. Inicjatywa ta od ponad pięciu lat uczy dzieci w Europie prawidłowego odżywiania i zdrowego trybu życia.
Brzoskwinie i nektarynki idealnie wpisują się w ten program dzięki zawartości witamin i soli mineralnych niezbędnych dla organizmu, zwłaszcza u dzieci i młodzieży w okresie dorastania. Jak wszystkie czerwone owoce, brzoskwinie są bogate w beta-karoten, który w organizmie jest przetwarzany na retinol, czyli witaminę A, ważną substancję o korzystnym wpływie na funkcjonowanie tkanek i wzroku oraz wzmacniającą naturalną odporność na infekcje dróg oddechowych.
Istotna jest także zawartość witaminy C: średniej wielkości brzoskwinia pokrywa 10% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę, niezbędną dla prawidłowego rozwoju układu kostnego, odpornościowego i zapobiegającą przetwarzaniu niektórych zanieczyszczeń, jak smog, w czynniki rakotwórcze.
Ponadto brzoskwinie i nektarynki – dostępne w sprzedaży od czerwca do września – są doskonałym źródłem soli mineralnych, zwłaszcza potasu. Jest to niezwykle istotne z nadejściem lata, gdy sport i zabawy na świeżym powietrzu, na skutek pocenia, powodują większe straty tych cennych substancji i wymagają ich szybkiego uzupełniania.
Jednak brzoskwinie i nektarynki to nie tylko zdrowie; dzięki soczystemu miąższowi i słodkiemu, aromatycznemu smakowi mogą być przysmakiem dla dzieci, zwłaszcza użyte w kolorowej sałatce owocowej lub do przyrządzenia pysznego deseru.
Celem projektu „Fruitness, enjoy it!“ jest promocja zdrowego trybu życia oraz spożywania owoców, a w szczególności gruszek, brzoskwiń, nektarynek, kiwi oraz śliwek w Niemczech, Austrii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji poprzez akcje informacyjne i promocyjne w punktach sprzedaży. W internecie na stronie www.fruitness.eu znajdują się informacje, gry i porady na temat zdrowia i spożywania świeżych owoców.