Brzoskwinie i nektarynki: kolor lata to smak i zdrowie

    Intensywne kolory, czerwony i żółty, słodki zapach i duża zawartość wody oraz substancji odżywczych – to cechy sprawiające, że brzoskwinie i nektarynki są idealnymi owocami na lato.

    Za promocję tych pysznych i zdrowych owoców wśród młodzieży w Niemczech, Austrii, Polsce, Wlk. Brytanii i Szwecji odpowiada Mr Fruitness, superbohater stworzony w ramach europejskiego projektu „Fruitness, enjoy it!”. Inicjatywa ta od ponad pięciu lat uczy dzieci w Europie prawidłowego odżywiania i zdrowego trybu życia.

    Brzoskwinie i nektarynki idealnie wpisują się w ten program dzięki zawartości witamin i soli mineralnych niezbędnych dla organizmu, zwłaszcza u dzieci i młodzieży w okresie dorastania. Jak wszystkie czerwone owoce, brzoskwinie są bogate w beta-karoten, który w organizmie jest przetwarzany na retinol, czyli witaminę A, ważną substancję o korzystnym wpływie na funkcjonowanie tkanek i wzroku oraz wzmacniającą naturalną odporność na infekcje dróg oddechowych.

    Istotna jest także zawartość witaminy C: średniej wielkości brzoskwinia pokrywa 10% dziennego zapotrzebowania na tę witaminę, niezbędną dla prawidłowego rozwoju układu kostnego, odpornościowego i zapobiegającą przetwarzaniu niektórych zanieczyszczeń, jak smog, w czynniki rakotwórcze.

    Ponadto brzoskwinie i nektarynki – dostępne w sprzedaży od czerwca do września – są doskonałym źródłem soli mineralnych, zwłaszcza potasu. Jest to niezwykle istotne z nadejściem lata, gdy sport i zabawy na świeżym powietrzu, na skutek pocenia, powodują większe straty tych cennych substancji i wymagają ich szybkiego uzupełniania.

    Jednak brzoskwinie i nektarynki to nie tylko zdrowie; dzięki soczystemu miąższowi i słodkiemu, aromatycznemu smakowi mogą być przysmakiem dla dzieci, zwłaszcza użyte w kolorowej sałatce owocowej lub do przyrządzenia pysznego deseru.

    Celem projektu „Fruitness, enjoy it!“ jest promocja zdrowego trybu życia oraz spożywania owoców, a w szczególności gruszek, brzoskwiń, nektarynek, kiwi oraz śliwek w Niemczech, Austrii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji poprzez akcje informacyjne i promocyjne w punktach sprzedaży. W internecie na stronie www.fruitness.eu znajdują się informacje, gry i porady na temat zdrowia i spożywania świeżych owoców.

    Poprzedni artykułAgrifac na targach DLG Feldtage
    Następny artykułWyniki za 2011 rok