765x100_Trooj_aukcja

Towary i usługi konsumpcyjne w czerwcu 2019 r.

Jak podaje GUS ceny towarów i usług konsumpcyjnych w czerwcu 2019 r. w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosły o 0,3% (w tym usługi – o 1,0%, przy utrzymujących się na tym samym poziomie cenach towarów). W ujęciu rocznym ceny te są wyższe aż o 2,6% (w tym usług – o 3,9% i towarów – o 2,2%).

Polskie jabłka oczami chińskiego importera

„Ponieważ polskie jabłka otrzymały zezwolenie na wejście na chiński rynek w 2016 r., Popyt na te jabłka znacznie wzrósł w ciągu ostatnich dwóch lat, a wielkość importu rosła z roku na rok”, mówi Henry Wang, dyrektor Jiutai Modern Agriculture, Ltd.

Przeładunek w kwadrans

W transporcie ogórków liczy się każda minuta – ten produkt traci na wartości handlowej od pierwszej chwili tak, że szybko jego przydatność do handlu w sieciach staje się problematyczna. Holendrzy zaproponowali technologię, która skraca pobyt towarów na terminalach transportowych do 15 minut.

Tranzyt kolejowy i drogowy przez Rosję – dozwolony

Rosja zezwoliła na tranzyt kolejowy i drogowy (ciężarowy) produktów pochodzenia roślinnego objętych embargiem wprowadzonym w sierpniu 2014 roku.

Owoce jagodowe liderem rynku hurtowego

Największe zainteresowanie konsumentów skierowane jest obecnie na owoce jagodowe: porzeczki, borówki, maliny, jeżyny i agrest. Są one najczęściej konfekcjonowane w opakowania 0,25 i 0,5 kg dla wygody sprzedawców a przede wszystkim konsumentów.

Braki podażowe warzyw na rynku hurtowym

Rynek hurtowy warzyw gruntowych ucierpiał wskutek suszy i czerwcowych upałów. Na „Broniszach” obserwowano w ostatnim tygodniu braki podażowe warzyw korzeniowych, kapustnych i liściowych. Rynek warzyw spod osłon jest w lepszej kondycji. Uprawy te są mniej narażone na warunki atmosferyczne, ale wymagają większych nakładów kapitału i pracy ludzkiej.

Bez marki, ale tanio

Wartość eksportu polskiej żywności za 2018 rok prawdopodobnie znacznie przekroczy 29 mld euro, co będzie najlepszym wynikiem w dotychczasowej historii. Polscy producenci, aby rozwijać się na zagranicznych rynkach, muszą cały czas utrzymywać wysoką jakość i konkurencyjną, niską cenę.

Na Ukrainie drogie arbuzy

Tegoroczne ceny na arbuzy trzymają się na Ukrainie na zadziwiającym handlowców z branży poziomie. Są pięć razy wyższe od ubiegłorocznych.

Główne problemy uzbeckiego rolnictwa

W Uzbekistanie rośnie liczebność mieszkańców, spada zaś wskaźnik powierzchni uprawnej na obywatela i zasób wody do jego dyspozycji. Rząd podjął wysiłki, by ten trend wyhamować.

Papryka, cukinia i bakłażan – kampania promocyjna

„Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana z południa Mazowsza” - pod taką nazwą rozpoczęła się 10 lipca br. kampania organizowana przez Zrzeszenie Producentów Papryki RP. Realizacja tej inicjatywy była możliwa dzięki wsparciu środków finansowych z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Ostatnie artykuły

Ceny warzyw gruntowych nadal wysokie

Na rynku hurtowym warzyw zaczynają dominować warzywa gruntowe z tegorocznych zbiorów. Cena wielu gatunków jest wysoka, obserwowane są nieznaczne spadki cen niektórych warzyw (np. marchwi, cebuli, buraka). Na fluktuacje cen wpływ też eksport.

Mołdawia: handel promuje rodzimych producentów

Mołdawski Kaufland był partnerem i sponsorem promocyjnej imprezy mającej promować produkcje owoców jagodowych w rodzimych gospodarstwach kraju.

Wsparcie dla rolnictwa obszarów górskich

W resorcie rolnictwa trwają prace nad przygotowaniem odpowiedniego programu wsparcia rolnictwa na obszarach górskich, który poprawi rentowność produkcji rolnej oraz pozwoli zachować unikalność tych terenów. Program powinien również pomóc w podtrzymaniu rolniczego wykorzystania gruntów rolnych na obszarach górskich.