Do Mr Fruitness dołącza nowa bohaterka

    Do projektu Fruitness dołącza nowa bohaterka, która stanie u boku legendarnego Mr Fruitness, by promować liczne inicjatywy komunikacyjne oraz akcje promujące zdrowy styl życia w Danii, Szwecji, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Polsce.
    Lato to sezon zdrowia i doskonałej formy dzięki obfitości świeżych owoców i możliwości ruchu na powietrzu. Właśnie z tego powodu jest to również idealny okres na wznowienie kampanii Fruitness, Enjoy it! – projektu, któremu patronuje CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych), współfinansowanego przez Unię Europejską oraz Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa, mającego na celu promowanie zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Danii i Polsce.
     
    W tegorocznej edycji programu Fruitness przewidziano wiele nowości, włącznie z nową bohaterką: Miss Fruitness, która wspierać będzie super-bohatera, Mr Fruitness w promowaniu spożycia świeżych owoców – zwłaszcza kiwi, gruszek, brzoskwiń i nektarynek, śliwek i moreli – oraz w popularyzowaniu zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej. Komunikat jest prosty: uprawianie sportu i spożywanie owoców wszystkim wychodzi na zdrowie, ale jest przede wszystkim przyjemnością i najlepszym sposobem korzystania z uroków lata. Komunikat ten jest szczególnie ważny również pod względem społecznym, biorąc pod uwagę fakt, iż zgodnie z raportem „Health at a Glance Europe 2010” opracowanym przez Komisję Europejską i OWGiR, w 27 krajach członkowskich UE 15% populacji boryka się z otyłością, która w Wielkiej Brytanii sięga aż 24,7%.
     
    Jeżeli przyjrzymy się spożyciu na osobę (dane Freshfel Europe 2012), w niewielu krajach północnoeuropejskich osiąga się zalecaną dzienną dawkę 400 gramów owoców i warzyw. Dania zatrzymała się na poziomie 250 gramów na osobę dziennie, spożycie w Niemczech sięga 184 g, w Szwecji – 182 g, w Wielkiej Brytanii – 158 g, a w Polsce zaledwie około 150 g.
     
    Aby stawić czoła tej sytuacji, do akcji wkroczą super-bohaterowie Fruitness, którzy poprzez akcje promocyjne w punktach sprzedaży, komunikację za pośrednictwem mediów i portali społecznościowych oraz inne działania pozwolą młodym mieszkańcom tych krajów (w wieku od 16 do 35 lat) zapoznać się z najbardziej reprezentatywnymi odmianami owoców występującymi w panoramie europejskiej oraz będą im doradzać, jak dbać o własne zdrowie ze smakiem, doskonale się przy tym bawiąc.
     
    Celem organizowanego od siedmiu lat projektu „Fruitness, enjoy it!“ jest promowanie zdrowego trybu życia oraz spożywania owoców w Niemczech, Danii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji poprzez akcje informacyjne i promocyjne w punktach sprzedaży. W internecie na stronie www.fruitness.eu znajdują się informacje, gry i porady na temat zdrowia i spożywania świeżych owoców.

    Poprzedni artykułPlatinum Agro – nowa linia olejów do nowoczesnych maszyn rolniczych
    Następny artykułJakość zaczyna się w polu