Grene – dynamiczny rozwój sieci sprzedaży w 2012 roku. 2013 ma być jeszcze lepszy

    Oferta franczyzowa sklepów rolniczo – technicznych Grene® obchodzi właśnie 1 urodziny. Przez ten czas zawarto 13 umów  franczyzowych i otwarto 12 sklepów, prowadzonych przez lokalnych przedsiębiorców. W 2013 roku Grene zamierza zwiększyć tempo rozwoju sieci otwierając kolejne minimum 15 sklepów franczyzowych, tym samym umacniając się na pozycji lidera detalicznego, rolniczego rynku technicznego zaopatrzenia rolnictwa w Polsce. Obecnie w sieci działa 98 sklepów oferujących szeroką ofertę skierowaną przede wszystkim do rolników i mieszkańców mniejszych miast.

    Franczyza sklepów rolniczo – technicznych Grene® to jedna z niewielu ofert współpracy biznesowej, dostępnych dla rynku małych miejscowości, a nawet wsi. Skonstruowany 10 lat temu model biznesu, jakim jest profesjonalny sklep technicznego zaopatrzenia rolnictwa przed uruchomieniem oferty franczyzowej został gruntownie przetestowany w trakcie tworzenia sieci własnej – współpraca franczyzowa opiera się zatem nie tylko na silnej pozycji na rynku, ale również na bardzo zróżnicowanych, lokalnych doświadczeniach. „Dzięki tym czynnikom zbudowaliśmy koncept idealnie pasujący do rzeczywistości gospodarczej lokalnych rynków, na których ciągle brakuje profesjonalnej i kompletnej oferty dla rozwijającego się rolnictwa, ale również firm transportowych, warsztatów, jak i klientów indywidualnych – mówi Leszek Niewiedziała – Kierownik Franczyzy w Grene Sp. z o.o.

    Sklepy franczyzowe sieci działają już w 13 miejscowościach naszego kraju: Szczecinku, Wagańcu, Suszu, Ełku, Kłódce koło Grudziądza, Zamościu, Łęczycy, Krotoszynie, Nowogardzie, Polichnie koło Kraśnika, Sokołowie Podlaskim, Słupsku, a w lutym tego roku wystartuje sklep w Kocierzewie Południowym, niedaleko Łowicza. „Naszą strategię rozwoju sklepów franczyzowych na terenie Polski oparliśmy na lokalnym biznesie, w domyśle rodzinnym, dla którego prowadzenie własnej działalności gospodarczej w tej perspektywicznej branży stanowi alternatywę dla dość ubogiego wachlarza realnych pomysłów na własny biznes w średnich, małych miastach, ale również i wsiach, zlokalizowanych wszędzie tam, gdzie dominuje i rozwija sięprodukcja rolnicza” – tak cel i kierunek działań Grene opisuje Jarosław Łuczak – Szef Działu Rozwoju w Grene Sp. z o.o.

    Podsumowanie roku 2012 wygląda niezwykle pomyślnie. 12 sklepów otwartych, realna perspektywa realizacji założonego planu na rok 2013, niemalejące zainteresowanie kandydatów, szeroki rynek niewykorzystanych do tej pory lokalizacji. Nie bez znaczenia jest tutaj coraz bogatsza oferta oraz profesjonalny serwis ze strony głównego dostawcy sieci detalicznej – Grene Dystrybucja Sp. z. o.o. „W najbliższych latach franczyza to dla nas podstawowy kierunek działania. Oparliśmy nasz model na długoletniej, bezpiecznej i zrównoważonej współpracy z franczyzobiorcami i wcale nie ograniczamy jej perspektyw wyłącznie do okresu zapisanego w umowie, który wynosi 5 lat. Nasza misja i wizerunek oparty na hasłach „jesteś w dobrych rękach” i „dzielimy się naszym sukcesem” to podstawa, determinująca nasze podejście do współpracy, opartej o jak najdłuższe perspektywy działania – wyjaśnia Jarosław Łuczak.

    Zainteresowany przystąpieniem do systemu Grene® kandydat powinien wypełnić kwestionariusz zgłoszeniowy, dostępny na stronach internetowych sieci, który umożliwia rozpoczęcie bardzo szczegółowej procedury analizy lokalizacji, jej otoczenia, struktury klientów oraz innych, istotnych elementów otoczenia Wszystko po to, aby, jak podkreślają przedstawiciele sieci, opracowywać realne biznes plany dla sklepów franczyzowych, uruchamiając je w maksymalnie bezpiecznym i przewidywalnym otoczeniu.

    Czym jest franczyza i System Franczyzowy sklepów rolniczo technicznych Grene®
    Franczyza to rodzaj współpracy pomiędzy niezależnymi podmiotami gospodarczymi (przedsiębiorcami prowadzącymi działalność gospodarczą), który w skuteczny sposób rozwija się w wielu branżach dystrybucyjnych w Polsce. Jest to bezpieczny system sprzedaży produktów (i usług), który oparto na ścisłej i ciągłej współpracy pomiędzy dawcą i biorcą licencji (franczyzodawcą i franczyzobiorcą).  Przez cały okres trwania umowy franczyzowej jej strony pozostają prawnie i finansowo niezależnymi przedsiębiorstwami. Istota systemu franczyzowego polega na tym, że franczyzodawca przyznaje swoim franczyzobiorcom prawo do korzystania z jego koncepcji biznesowej i znaku towarowego, a także do korzystania ze stałej pomocy organizacyjnej i technicznej, a jednocześnie nakłada na nich obowiązek prowadzenia działalności zgodnie z jego koncepcją.  Franczyzodawca jest bowiem właścicielem znaku towarowego i bogatego know-how sieci – wiedzy o prowadzeniu sklepu.

    Poprzedni artykułMIASTO OGRÓD – Zielony design
    Następny artykułFarmtrac 7110 DT wyróżniony w konkursie ‘Maszyna Rolnicza Roku 2013’.