Choć pierwszy raz bywa najtrudniejszy, to w przypadku organizatorów Targów Ogrodniczych Gardenia, którzy zdecydowali się zrealizować projekt Pokazowego Centrum Ogrodniczego nie ma żadnych obaw związanych z realizacją tego innowacyjnego pomysłu. Dlaczego? Otóż wiedza i doświadczenie zdobyte podczas sześciu lat pracy nad Gardenią sprawiają, że już na etapie podejmowania kluczowych decyzji, można się liczyć z praktycznym, a jednocześnie profesjonalnym punktem widzenia organizatorów. Samą realizacją Pokazowego Centrum Ogrodniczego zajmuje się zaś zespół specjalistów z zakresu tworzenia sieci sprzedaży detalicznej.
Nie tylko na pokaz
Przykuć uwagę konsumentów, umożliwić producentom promocję, zachęcić do reorganizacji detalistów – to tylko kilka celów, jakie przyświecają twórcom projektu. Pokazowe Centrum Ogrodnicze powstanie przede wszystkim z uwagi na kwestie edukacyjne. – Na przestrzeni ostatnich trzech lat branża ogrodnicza w Polsce dokonała kroku milowego. Zmieniły się sklepy, a przede wszystkim poszerzone zostały horyzonty myślowe ich właścicieli – mówi Jakub Patelka, dyrektor Gardenii. – My jednak wciąż dostrzegamy potrzeby inwestowania w wiedzę, dlatego zamiast organizować kolejny cykl wykładów, postanowiliśmy sięgnąć po praktyczne rozwiązanie – dodaje.
Modelowy obiekt stanowić będzie studium przypadku „centrum idealnego”. To właśnie jego wnętrze będzie prezentować nowoczesne rozwiązania z zakresu merchandisingu oraz wizualizacji. Wskaże również na sposób wyznaczania ciągów komunikacyjnych
i niezawodne sposoby zwiększenia wartości koszyka zakupowego. Wiedza praktyczna ponadto podbudowana zostanie odrobiną teorii, która przekazywana będzie w salce konferencyjnej na terenie obiektu.
Pokazowe Centrum Ogrodnicze to również źródło inspiracji i dodatkowa motywacja, która ma szansę zaowocować wielkimi zmianami na gruncie handlu detalicznego. Równie ważna okazać się może reakcja potencjalnych klientów, którzy szybko docenią atmosferę i klimat modelowego obiektu.
Obecność obowiązkowa
Właściciele prężnie działających centrów ogrodniczych dobrze wiedzą, jak trudno jest prowadzić placówkę detaliczną. Szczególnie wysoce cenią praktyczne rozwiązania, które z łatwością mogą zaimplementować do własnych obiektów. – Pokazowe Centrum Ogrodnicze ma być właśnie zbiorem skutecznych wskazówek, które mogą wpłynąć na sukces w biznesie – twierdzi Jakub Patelka. – Warto wspomnieć, że niektóre z nich podsuną sami producenci i dostawcy, którzy mają szansę zapełnić sklepowe półki, zaprezentować materiały wspierające sprzedaż i zaznaczyć swoją obecność na rynku wyjaśnia.
Otóż dla wspomnianych producentów koordynatorzy projektu stworzyli propozycje współpracy, będące jednocześnie próbką możliwości, jakie zaoferować mogłoby centrum ogrodnicze. Od zastosowania POS-ów, poprzez bannery i akcje promocyjne, na reklamie w najbliższej okolicy skończywszy. Wszystko to zawarte jest w trzech zróżnicowanych ofertach, które poza ceną różnią się przede wszystkim zakresem świadczonych usług.
Udział w pierwszym w Polsce Pokazowym Centrum Ogrodniczym to niebywała szansa na promocję. Niesie to z sobą jeszcze inną wartość – wkład w rozwój całej branży ogrodniczej. – To od nas zależy dziś kształt zielonego biznesu, kierunki, w jakich będziemy podążać i sukces, na który wciąż mamy ogromną szansę – pointuje Jakub Patelka.
Najprawdopodobniej najlepsze centrum ogrodnicze w Polsce
Półki Pokazowego Centrum Ogrodniczego wypełnione zostaną przez najlepszych producentów, którzy w najlepiej stworzonych warunkach zaprezentują swoje najlepsze marki. Organizacją zajmą się najlepsze w Polsce targi, a ideę docenią najlepsi detaliści. Najlepiej czuć się będą w Pokazowym Centrum Ogrodniczym konsumenci, którzy dobrze wiedzą, w jakich warunkach chcieliby dokonywać zakupów. Czy to wszystko nie sprawia, że 22 lutego 2013 r. otwarte zostanie najlepsze centrum ogrodnicze w kraju?
Pokazowe Centrum Ogrodnicze GARDENIA to:
- 1300 m2 powierzchni
- najważniejsze działy z produktami ogrodniczymi
- asortyment podstawowy i uzupełniający
- fachowe doradztwo
- wyjątkowe walory estetyczne
Cele Pokazowego Centrum Ogrodniczego GARDENIA:
- edukacja
- promocja
- motywacja
Pokazowe Centrum Ogrodnicze GARDENIA
- 22-24 lutego 2013 r.
- Teren Międzynarodowych Targów Poznańskich