Śliwki – koncentrat energii na lato

    Mr Fruitness, superbohater projektu „Fruitness, enjoy it!“, przedstawia śliwki, które zjawiają się na naszych stołach wraz z nadejściem najpiękniejszej pory roku. Mają one wysoką zawartość beta-karotenu, żelaza, potasu oraz błonnika.

    Smak świeży i kuszący nawet dla najmłodszych oraz wyjątkowe bogactwo wartości odżywczych pozwalają w pełni cieszyć się energią letnich dni. Witamy świeże śliwki, które o tej pięknej porze roku wkraczają na wszystkie stoły w całej Europie.

    Dzięki swoim wartościom zdrowotnym te smaczne owoce stały się idealnym towarzyszem Mistera Fruitness, superbohatera kampanii „Fruitness, enjoy it!“ promującej zdrowy styl życia i odżywiania się wśród dzieci i młodzieży w Niemczech, Austrii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji.

    Śliwka jest idealna na lato, przede wszystkim dla młodych, którzy aktywnie uprawiają sporty na wolnym powietrzu. Owoc ten jest bogaty w cukry, tj. maltozę, ksylozę oraz fruktozę, stanowiące źródło solidnej śliwkowej porcji energii (42 kcal w 100 gr). Po wysiłku fizycznym doskonale gasi pragnienie i nawadnia organizm, pomagając odzyskiwać utracone płyny. Dzięki obecności potasu, wapnia i fosforu osoby spożywające śliwki odzyskują również sole mineralne, które utraciły wraz z potem.

    Kolejny sekret śliwek związany jest z ich fioletową skórką. Podobnie jak wiele owoców o tym kolorze również śliwki zawierają bardzo dużo przeciwutleniaczy, a w szczególności skondensowane taniny, flawonony, naringeninę, hesperydynę oraz kwas ferulowy, które wstrzymują procesy starzenia się organizmu. Niezwykłe właściwości odżywcze tego owocu uzupełnia wysoka zawartość beta-karotenu, prekursora witaminy A, oraz błonnika.

    Wszyscy, nie tylko dzieci i młodzież, mogą korzystać z tego koncentratu zdrowia zarówno w jego formie naturalnej, jak również po przetworzeniu. Jego smak – słodki z lekką nutą kwaskowatości – idealnie nadaje się do ciast, deserów i słodyczy.

    Celem projektu „Fruitness, enjoy it!“ jest promocja zdrowego trybu życia oraz spożywania owoców, a w szczególności gruszek, brzoskwiń, nektarynek, kiwi oraz śliwek w Niemczech, Austrii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Program obejmuje inicjatywy i działania promocyjne prowadzone zarówno w punktach sprzedaży, jak i poza nimi. W internecie na stronie www.fruitness.eu znajdują się informacje, gry i porady na temat zdrowia i spożywania świeżych owoców.
    Ten europejski projekt zrodził się 2006 r. i jest współfinansowany przez Unię Europejską, włoski rząd oraz CSO (włoskie Centrum Usług Owocowo-Warzywnych). Jego celem jest promowanie poprzez zabawę i humor spożywania świeżych owoców. Liczne w ostatnich latach inicjatywy w niekonwencjonalny sposób zachęcały do prowadzenia zdrowego trybu życia i przestrzegania zasad zrównoważonego żywienia.

    Poprzedni artykułGardena bezpłatnie zaprojektuje system nawadniania w twoim ogrodzie
    Następny artykułGrizzly z osprzętem na żywo