Strona główna Tagi Handel zagraniczny

handel zagraniczny

Wzrost wartości eksportu polskiej żywności

W okresie od stycznia do września 2020 r. wartość eksportu artykułów rolno-spożywczych z Polski wyniosła 25 070 mln EUR. Oznacza to wzrost o 6,7% w stosunku do analogicznego okresu 2019 roku.

Zmiana modelu sprzedaży może pomóc polskiej żywności podbić brytyjski rynek

Wielka Brytania to drugi co do ważności partner w eksporcie dla Polski. Choć polska żywność ma w tej wymianie znaczący udział, to produkty trafiają przede wszystkim do polskich sklepów lub na półki z żywnością etniczną. Model eksportu 2 WAY, czyli strategicznej współpracy między producentami z Polski i z Wielkiej Brytanii, może tę sytuację zmienić – przekonują przedstawiciele Bytyjsko-Polskiej Izby Handlowej. W efekcie obie strony mogą znacząco zwiększyć sprzedaż.

Polski handel zagraniczny w okresie I-VI 2016

Od początku stycznia do końca czerwca bieżącego roku Polska wyeksportowała w sumie 858,7 tys. ton owoców świeżych i 315,4 tys. ton warzyw świeżych. Dla porównania w analogicznym okresie rok temu poza granice wysłaliśmy mniej owoców – (I półrocze 2015 r. - 817,5 tys. ton), ale za to więcej warzyw (I półrocze 2015 r. - 360,6 tys. ton).