Strona główna Tagi Napoje

napoje

Znakowanie soków i nektarów, syropów owocowych oraz cukru

W III kwartale 2020 roku Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych przeprowadziła kontrolę znakowania soków i nektarów, syropów owocowych oraz produktów przemysłu cukrowniczego (w tym cukru z buraków cukrowych i cukru trzcinowego). Objęto nią łącznie 116 podmiotów, w tym 55 podmiotów zajmujących się produkcją, konfekcjonowaniem i składowaniem oraz 61 sklepów detalicznych.

Senat zajmie się ustawą cukrową

Stowarzyszenie KUPS i pozostałe najważniejsze organizacje reprezentujące sadownictwo oraz przetwórstwo owoców i warzyw apelują do senatorów o przegłosowanie poprawki zakładającej całkowite wyłączenie z opłaty cukrowej nektarów oraz napojów z wysoką zawartością naturalnego soku i przecieru z owoców i warzyw.

Dlaczego rząd promuje słodycze i piwa smakowe?

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków zwraca się do premiera Mateusza Morawieckiego oraz polskich parlamentarzystów z prośbą o całkowite wyłączenie z opłaty cukrowej nektarów oraz napojów z owoców i warzyw zawierających minimum 20% soku lub przecieru, ze względu na niekorzystne społeczne i gospodarcze skutki dla polskiej branży owocowo-warzywnej.

Opłata cukrowa: uderzenie w polskich przedsiębiorców, sadowników i konsumentów

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków i 8 wiodących organizacji rolniczych w Polsce skierowało do Ministerstwa Zdrowia i Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, pismo, w którym sprzeciwia się nowej opłacie, w postaci podatku cukrowego od napojów. Zdaniem branży nowa danina jest szkodliwa dla sadowników, producentów oraz samych konsumentów.

Rosja: spadek spożycia soków

Według szacunków analityków Rosyjskiego Związku Producentów Soków w 2017 roku w Rosji  spożycie soków w 2017 r. ponownie spadło. 

Truskawka Candonga w wersji alkoholowej

Od stycznia 2018 r. na włoskim rynku dostępny jest nowy produkt na bazie markowych truskawek Candonga. Jest nim aperitif Rossini-Candonga.
 
 

Branża sokownicza w handlu

Centrum Monitoringu Rynku jest firmą zajmującą się analizowaniem trendów sprzedażowych na podstawie przeglądów danych z placówek handlowych. Zbiera paragony z ok. 5000 sklepów spożywczych, blisko 3 mln faktur, paragonów. Podczas XX Sympozjum KUPS Hubert Hozyasz, prezes CMR zrelacjonował badanie rynkowe podczas którego porównywano paragony, w których występowały cztery produkty: dwulitrowe opakowanie Caprio, impulsowe opakowanie 500 ml Tymbark wiśniowy, 500 ml Kubuś Play!, 500 ml świeży sok marchwiowy Marwit. Co można wyczytać z takich dokumentów?
 

Produkty z długim terminem przydatności do spożycia nie muszą zawierać konserwantów

60 proc. konsumentów jest przekonanych, że produkty z długim terminem przydatności do spożycia muszą zawierać konserwanty. Eksperci przekonują, że wcale nie musi tak być, bo producenci stosują inne metody gwarantujące trwałość produktów. Najłatwiej znaleźć żywność bez konserwantów w grupie soków i nektarów. Ich długą trwałość to zasługa pasteryzacji lub sterylizacji.
 

Większość Polaków odróżnia sok od napoju

Blisko dwie trzecie Polaków wie, że sok składa się w przynajmniej 85 proc. z owoców oraz nie zawiera sztucznych aromatów, barwników czy konserwantów - wynika z sondażu TNS Polska. Ankietowani potrafią odróżnić napoje, większe trudności sprawia zdefiniowanie nektarów.

Napoje na bazie miodu zdobędą rynek?

Firma Staber Polska wprowadza na rynek linię napojów niegazowanych na bazie miodu pszczelego wielokwiatowego z polskich pasiek +ho. Nowy napój ma podbić handel tradycyjny, sieci handlowe oraz kanał HoReCa. W planach jest także eksport.