Strona główna Tagi Promocja żywności

promocja żywności

Prezydent podpisał ustawę mającą pomóc w promocji polskiej żywności

Prezydent podpisał ustawę o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych - poinformowała 22 grudnia kancelaria prezydenta. Fundusze te mają skuteczniej wspierać marketing rolny i promować polską żywność. Nowelizacja zmieniła przepisy z 2009 r. o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych. Ma ona, zgodnie z postulatami producentów rolnych, w większym niż dotychczas stopniu promować polskie produkty. Chodzi o żywność przetworzoną, do produkcji której użyto nie więcej niż 25 proc. składników pochodzących spoza terytorium Polski.

MRiRW: priorytetem na 2017 r. handel zagraniczny i promocja polskiej żywności

Handel zagraniczny i promocja polskich produktów spożywczych w kraju i za granicą oraz wzmocnienie doradztwa rolniczego to priorytety Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi na 2017 r.

Senat za ustawą o funduszach promocji żywności

Fundusze promocji mają skuteczniej wspierać marketing rolny i promować polską żywność- zakłada znowelizowana ustawa o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, którą w czwartek poparł Senat.

1,2 mld zł w tym roku wypłaciła rolnikom ARR

W tym roku Agencja Rynku Rolnego wspierała m.in. producentów mleka, wieprzowiny oraz owoców i warzyw. Łącznie wypłaciła 1,2 mld zł - poinformował w poniedziałek prezes ARR Łukasz Hołubowski. Dodał, że Agencja zajmuje się także promocją polskiej żywności.

Nowa kampania promująca spożycie soków

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) wspólnie z Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Soków Owocowych (AIJN) realizuje kampanię dotyczącą promocji 100% soków owocowych, w szczególności 100% soku pomarańczowego. Kampania “Fruit Juice Matters. Share the science. Celebrate the goodness”, czyli “Poznaj soki owocowe. Dziel się wiedzą. Ciesz bogactwem” skierowana jest w szczególności do środowiska eksperckiego.

Prezentowali polskie produkty w Chinach

11 polskich ekspertów programu „Smaki Europy – jakość i tradycja”  na targach Food Hospitality World w Kantonie prezentowało najlepszą jakość europejskiego mięsa, owoców i warzyw.

Wypijamy 13 litrów soku rocznie na osobę

Według najnowszego raportu AIJN (Europejskiego Stowarzyszenia Soków Owocowych) spożycie soków w Polsce rośnie i nasz kraj jest kluczowym graczem na rynku sokowniczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednak Polacy piją wciąż za mało soków – tylko ponad 13 litrów rocznie na osobę, co stanowi ponad połowę mniej niż wiodące prym w zestawieniu Niemcy.

Wiedza podnosi popyt na jagody

Rozpowszechnianie informacji na temat pożytecznych właściwości owoców sezonowych stały się celem realizowanej od 2015 roku na terenie Polski, Austrii, Szwecji, Finlandii i Czech kampanii promocyjno-informacyjnej pod hasłem „Niezwykłe właściwości zwykłych owoców”. Ma ona zachęcić konsumentów do spożywania owoców jagodowych pochodzących z Unii Europejskiej.

Polska europejskim potentatem w produkcji owoców jagodowych

Produkcja owoców jagodowych - truskawek, malin, porzeczek i borówki amerykańskiej - stała się polską specjalnością. Coraz więcej owoców trafia na eksport, w tym jako świeże owoce. Konsumenci cenią je za smak, zapach i wygląd. Trwa kampania promująca te owoce.

Proponowane zmiany ustaw

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zaproponowało zmiany w zakresie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych. Projektowana zmiana wprowadza nowe regulacje dotyczące dobrowolnego znakowania środków spożywczych informacją „produkt polski” wraz z określeniem wzoru znaku. Projektowane zmiany w zakresie ustawy o funduszach promocji uwzględniają propozycję producentów, aby środki funduszy promocji w większym stopniu wspierały podmioty, od których wpłaty na fundusze promocji pochodzą, a zatem producentów produktów rolno-spożywczych.