8. Organic Marketing Forum

    Europejska fachowa wystawa produktów organicznych oraz networkingowa konferencja odbyła się w dniach 17.-19. czerwca 2013 w Warszawie. Odnotowano 30-procentowy przyrost powierzchni wystawienniczej, oraz liczby odwiedzających o 8% i wystawców o 14%.
    „Większe, różnorodne i lepsze” brzmiało podsumowanie tegorocznej edycji OMF w Warszawie. Około 380 odwiedzających z 27 krajów przybyło do polskiej stolicy, aby lepiej poznać europejskie rynki produktów organicznych  oraz nawiązać nowe kontakty biznesowe. – Wzrost liczby uczestników Organic Marketing Forum odzwierciedla zwiększające się zainteresowanie przedsiębiorstw branżą produktów organicznych w Europie Środkowej i Wschodniej – mówi Bernhard Jansen, dyrektor EkoConnect. Przykładem może być Ukraina, gdzie przed 5 laty nie było żadnego producenta żywności organicznej czy też sklepów z tym asortymentem. W tym roku Forum odwiedziło aż 30 przedstawicieli przedsiębiorstw z tego regionu, aby zaprezentować swoje produkty i znaleźć nowych dostawców.

    Także w Polsce oraz krajach bałtyckich odnotowuje się dynamiczny wzrost liczby przedsiębiorców branży o 10%-15% w skali roku. Liczba przetwórców tego sektora w roku 2012 wzrosła do 300. Obok branży produktów spożywczych dużym zainteresowaniem cieszył się podczas Forum także sektor surowców naturalnych. Tutaj prezentowali się przedstawiciele branży z Ukrainy, Litwy, Słowacji oraz Węgier. Także w Polsce odnotowano w przeciągu ostatnich 5 lat wzrost powierzchni pod ekologiczne uprawy o ponad 100%. Obecnie jest to powierzchnia około 660 000 ha. 

     

    Wielu uczestników spotkania wyraziło obawy w związku z planowanymi wprowadzeniem strefy wolnego handlu miedzy UE oraz USA: ”Nie chcemy, aby amerykańska zmodyfikowana żywność trafiła na nasze europejskie talerze”- komentowali uczestnicy Forum.

     
    Nowymi elementami programu tegorocznego Forum były także sesje Speed Networkingu, które cieszyły się zainteresowanie uczestników. Kupcy i sprzedawcy mieli okazję w trakcie 2-minutowego spotkania lepiej zapoznać się z profilem potencjalnego partnera: – Nigdy wcześniej nie nawiązałem tylu nowych kontaktów w tak krótkim czasie”- komentuje Andrej Cretnic ze słoweńskiej firmy Mediacor. 

    Około 20 przedsiębiorstw zaprezentowało się w ramach błyskawicznych prezentacji w hali wystawienniczej. Nowością były także specjalne warsztaty dla właścicieli sklepów z ofertą produktów organicznych. Program warsztatu obejmował kwestie doboru asortymentu, marketingu, personelu jak i współpracy z innymi sklepami. Spotkanie było moderowane przez doświadczonych właścicieli sklepów,jak Meinrad Schmitt (Terra Naturkost) oraz Georg Kaiser (BioCompany), a także Karin Lösch z firmy Kommunikationsberatung Klaus Braun. 

    Nagrodę publiczności na najlepszy produkt wystawy w ramach konkursu „Best of Organic“ otrzymała firma z Ukrainy Organic Original LLC za olej słonecznikowy. Druga nagroda została przyznana Grupie producentów Ekologicznych Dolina Gryki Sp. Z.o.o., a trzecie miejsce zajął duński Hanegal z ofertą ekologicznego snacka.

     

     
    Podczas wieczornego Get-Together w restauracji Lanse w warszawskim centrum okolo 150 uczestnikow kontynuowalo rozmowy biznesowe przy organicznym bufecie. Podczas uroczystej kolacji przyznano nagrody w ramach Organic Point of Sales Award (OPOS) w 4 kategoriach:
     
    Duży sklep z ofertą produktów ekologicznych:
    1. Smak Natury Sp. Z o.o., ul. KEN 19 lok. I, Warszawa
    2. Przedsiębiorstwo Konekpol Włodzimierz Okoniewski, ul. Polanka 26, Bydgoszcz
    3. Vert, Barbara Grzybek – Korgol, ul. Zygmunta Miłkowskiego, Kraków
     
    Mały sklep z ofertą produktów ekologicznych:
    1. EKO-KRAINA, Michał Goławski, ul. Turecka 1, Warszawa
    2. Smaczneko, Małgorzata Bielicka, ul. Literacka 45, Poznań
    3. Organic Farma Zdrowia Plaza, ul. Drużbickiego, Poznań
     
    Supermarket z ofertą produktów ekologicznych:
    1. K&M Delikatesy, ul. Wspólna 24, Warszawa
    2. Piotr I Paweł, Plac Szwedzki 3, Raszyn Janki
    3. Frisco.PL Sp o.o., ul. Omulewska 27, Warszawa
     
    Sieć sklepów z ofertą produktów ekologicznych:
    1. Organic Farma Zdrowia, ul. Głubczycka 11/1, Warszawa
    2. Żółty Cesarz, ul. Juliana Bruna 34, Warszawa
     
     
    Podczas trzeciego dnia spotkania zorganizowane zostały 2 wycieczki  do sklepów z ofertą produktów ekologicznych jak i producentów rolnych.

    Poprzedni artykułPielęgnacja roślin po ulewnych deszczach i zalaniu
    Następny artykułStartowy zestaw balkonowy