Miesięczne przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 1 mln 700 tys. zł i były o ponad 60 proc. niższe niż w rekordowym dla spółki kwietniu 2011 (ponad 5 mln zł). Wynik ten jest bliższy rezultatom sprzedaży sprzed dwóch lat. Przychody Agromy w kwietniu 2010 r. wyniosły ok. 2,8 mln zł.
Podobnie kształtuje się wartość marży brutto. W kwietniu 2012 wyniosła ona ponad 420 tys. złotych i była o ponad 60 proc. niższa niż w rekordowym kwietniu 2011. Była za to zbliżona do wyniku z kwietnia 2010, gdy marża brutto wypracowana przez Agromę wyniosła 563 tys. złotych.
„Przedstawione wyniki pokazują wyraźnie, że w tym roku, w kwietniu sezon wiosenny jeszcze się nie rozpoczął. Spowodowały to przede wszystkim: zimny początek miesiąca oraz święta wielkanocne w drugim tygodniu kwietnia. Wzrost zainteresowania produktami ogrodniczymi zaobserwowaliśmy dopiero w trakcie długiego weekendu majowego, jednak dane o sprzedaży będziemy mogli podać dopiero w kolejnych raportach” wyjaśnił Piotr Staszewski, prezes zarządu Agroma S.A.
Kwiecień był dla Agromy czasem rozwijania działalności segmentu urządzeń profesjonalnych. Już podczas przygotowań do tegorocznego sezonu Agroma dostrzegła duży potencjał rozwoju w tym segmencie. To właśnie dla niego spółka rozwija gamę najbardziej zaawansowanych technicznie urządzeń, oferowanych wyłącznie w sieci dealerskiej pod marką Agroma. Niedawno do oferty spółki dołączył nowy wertykulator/areator. Urządzenie niezbędne do pielęgnacji trawników w stylu angielskim zostało zaprojektowane i wykonane z myślą o najbardziej wymagających użytkownikach.
„Rozbudowa oferty dla klientów profesjonalnych i skierowanie znacznych sił i środków na rzecz budowy długotrwałych relacji z klientami i siecią dealerską, spowodowało chwilowe spowolnienie wzrostu sprzedaży. Jesteśmy jednak pewni, że nasze działania w dłuższej perspektywie przyniosą duże zyski zwiększając jednocześnie stabilność przychodów Agromy” powiedział prezes Staszewski.
Agroma S.A. jest jedną z największych polskich firm handlowo-produkcyjnych, działających na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodu, części zamiennych oraz elektronarzędzi. W jej ofercie czołowe miejsca zajmują traktorki, kosiarki spalinowe, kosy spalinowe, pilarki, kosiarki elektryczne i części zamienne do maszyn i urządzeń. Od marca 2010 spółka notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, na rynku New Connect.
Produkty Agromy są dostępne w około 600 punktach sprzedaży (sklepy wielkopowierzchniowe, sieć dealerska, sprzedaż internetowa). W stałej ofercie firmy znajduje się kilkanaście tysięcy produktów oferowanych pod własną marką Agroma oraz światowych producentów (m.in. Sears/Craftsman, Briggs and Stratton/Simplicity).