Hyster włącza się do debaty nad źródłami mocy dla wózków widłowych o udźwigu 2,5 tony

    Firma Hyster — ceniony producent wózków widłowych — zapoczątkowała głośna debatę pokazami zorganizowanymi w Irlandii Północnej, podczas których zademonstrowała swoje znaczące osiągnięcia w zakresie wydajności i sprawności.  Czy wózki elektryczne są lepsze od dieslowskich?

    W kwietniu Hyster Europe zaprosiła dziennikarzy i członków swojej sieci dystrybucyjnej EMEA do zakładu NMHG w Irlandii Północnej na wydarzenie o nazwie „Promise to Proof”.  Celem wydarzenia nie było wprowadzenie na rynek nowego produktu, lecz przedstawienie dowodów na skuteczność wózków Hyster w praktycznych zastosowaniach.

    „Naszą rolą jest zapewnienie najlepszego rozwiązania dla klientów Hyster, poprzez ograniczenie kosztów własności i poprawę wydajności w ich indywidualnych zastosowaniach” — powiedział Dan Heap, Lider ds. Strategii Produktów – Wózki Duże oraz z Przeciwwagą.
    Trzy pokazy przeprowadzone na specjalnym obszarze testowym w Craigavon dowiodły przewagi technicznej, jaką Hyster zdobyła w zakresie wydajności energetycznej, co przekłada się na znaczące zmniejszenie kosztów własności.

    Porównanie nowej i starej technologii dieslowskich wózków widłowych
    Nowy wózek widłowy Hyster H2.5FT Fortens z silnikiem wysokoprężnym pokonał cykl testowy VDI* przewożąc skrzynię z nadrukiem „3,1 litra na godzinę”; towarzyszył mu starszy model Hyster Fortens ze skrzynią z napisem „3,6 litra na godzinę”.
    “W nowym Fortens zredukowaliśmy zużycie paliwa nawet o 0,5 litra na godzinę w oparciu o cykl testowy VDI i zwiększyliśmy liczbę przetransportowanych palet,” powiedział Dan, wyjaśniając, iż technologie energooszczędne firmy Hyster pomagają klientom obniżyć rachunki za paliwo przy doskonałej wydajności pracy.

    ECO-eLo a ustawienie HiP
    W roku 2011, zakład w Irlandii Północnej rozpoczął wysyłkę wózków widłowych Fortens o udźwigu 2,0 – 5,5 tony (z przekładnią DuraMatch) z nowym trybem wydajności paliwowej ECO-eLo, który czyni z nich najbardziej paliwooszczędne wózki widłowe z silnikami spalinowymi wewnętrznego spalania (IC) dostępne na rynku. Alternatywnie, operator może wybrać drugie ustawienie — HiP — w celu zapewnienia maksymalnej wydajności.

    „Korzystamy z toru testowego Craigavon w celu wykazania, iż nowy Hyster Fortens stanowi świetny kompromis pomiędzy wydajnością i oszczędnością paliwa,” powiedział. „Jest to trudny tor, który stanowi poważne wyzwanie dla wydajności wózków, przez co przypomina rzeczywiste zastosowanie robocze.”

    Firma Hyster osiągnęła te oszczędności paliwa na kilka różnych sposobów, w tym poprzez wprowadzenie technologii takich jak układ hydrauliczny z czujnikami obciążenia czy ustawienie ECO-eLo, co pozwala zmniejszyć prędkość regulowaną silnika o 20%.

    Dieslowskie a elektryczne wózki widłowe
    Podczas trzeciego pokazu porównano najnowszy elektryczny wózek widłowy J2.5XN z nowym dieslowskim wózkiem widłowym Hyster H2.5FT Fortens w celu wykazania, które z tych rozwiązań jest lepsze.  Obie maszyny wyróżniają się świetną wydajnością energetyczną i są uważane za maszyny wiodące technicznie.

    Dla siłą rzeczy krótkiego okresu demonstracji zapisano liczbę ruchów palet i na tej podstawie jednoznacznie wykazano, iż wózek elektryczny tylko nieznacznie ustępuje poziomem wydajności wózkowi dieslowskiemu.
    „Po wprowadzeniu Hyster J2.5XN, wózki elektryczne mogą spełniać wymagania wydajnościowe typowe dla najtrudniejszych prac – wykonywanych zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pomieszczeń” — oświadczył Dan.
    „Jednakże produkty IC wciąż mają pewną przewagę, gdyż ze swej natury wyróżniają się lepszą zwrotnością i przyspieszeniem” — powiedział. „W niektórych przypadkach potrzebna jest większa prędkość, aby pokonać dłuższą odległość i spełnić cele w zakresie czasu rozładunku i rozładunku, a wówczas wózek IC jest rozwiązaniem idealnym; niemniej jednak musimy uwzględnić szereg różnych czynników.”

    Zarówno z dieslowskimi, jak i elektrycznymi źródłami mocy wiążą się różne zagadnienia z zakresu bhp, ale wymiana akumulatora — czynność nieodzowna i konieczna — jest z reguły najistotniejszym aspektem, jeśli chodzi o wózki elektryczne.  W modelu Hyster J2.5XN akumulator jest wyjmowany z boku, co znacząco ułatwia i przyspiesza proces wymiany.

    Bezpieczeństwo dostaw paliwa to kolejny czynnik, gdyż na cenę i dostępność oleju napędowego bezpośredni wpływ wywiera cena ropy naftowej; dodatkowe aspekty to strajki i warunki pogodowe. Elektryczność jest zazwyczaj uważana za bardziej stabilne źródło mocy; generuje ona mniej emisji i zapewnia cichą pracę.

    „Są trzy istotne powody, dla których firmy mogą zechcieć przejść na prąd elektryczny – redukcja emisji, hałasu i kosztów cyklu istnienia” — powiedział Dan. „Nasze kalkulatory kosztów wskazują, że w porównaniu z wózkami dieslowskimi, wózki elektryczne mogą zapewnić znaczne oszczędności każdego roku eksploatacji pomimo wyższych kosztów początkowych. Uważamy jednak, że przed przejściem na energię elektryczną trzeba rozważyć wiele różnych czynników, które są w całości zależne od potrzeb danego zakładu.  Uznajemy zatem, iż wszystko wciąż zależy od aplikacji, ale jednocześnie sądzimy, że w nadchodzących latach będziemy świadkami powolnej migracji w kierunku elektrycznych wózków widłowych w tym obszarze zastosowań.”
    Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Hyster redukuje koszty obsługi poprzez zwiększanie wydajności energetycznej, odwiedź witrynę http://www.hyster.eu.

    * VDI to standardowy cykl testowy stosowany przez wszystkich producentów wózków widłowych w celu mierzenia i porównywania wydajności ich produktów.

    Poprzedni artykułHyster dowodzi, że brytyjski sektor produkcji wózków widłowych jest wciąż silny
    Następny artykułAutotraper partnerem CASE IH Demo Tour 2012