Rekordowe wzrosty wyników finansowych w listopadzie, zmiana zakupowych zwyczajów Polaków

    Agroma S.A., notowana na New Connect, największa polska firma handlowo-produkcyjna, działająca na rynku urządzeń do pielęgnacji ogrodów, opublikowała rekordowe wyniki finansowe za listopad 2011. Wzrosty są efektem m.in. zmiany w zachowaniach klientów – zakupy sprzętu coraz częściej są planowane przed sezonem.

    Podsumowanie listopada potwierdza silny trend wzrostowy w wynikach spółki. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 52 procent (w porównaniu do listopada 2010)  i wyniosły  ponad 2 miliony 630 tys. złotych. Marża brutto w  ubiegłym miesiącu wyniosła 675 tys. złotych i wzrosła o 75 procent w porównaniu do listopada ubiegłego roku. Spółka zanotowała też duży wzrost sprzedaży odśnieżarek. Na koniec listopada sprzedaż sprzętu tego typu była aż o 560 procent wyższa niż w całym ubiegłorocznym sezonie zimowym.

    Agroma zaobserwowała dużą zmianę w zwyczajach zakupowych Polaków, dotyczącą zarówno sprzętu ogrodniczego, jak i urządzeń do pielęgnacji terenu w zimie. „Obecnie coraz częściej klienci planują zakupy sprzętu z odpowiednim wyprzedzeniem, realizując je  jeszcze przed faktycznym rozpoczęciem sezonu. Świetnie widać to na przykładzie odśnieżarek. Do końca listopada sprzedaliśmy blisko 90 procent naszych sezonowych zapasów” powiedział Piotr Staszewski, prezes zarządu Agroma S.A.

    Wzrost świadomości planowania zakupów przed sezonem  to efekt aktywnych działań Agromy, m.in.  stałej współpracy spółki z partnerami handlowymi, m.in. centrami ogrodniczymi i dużymi sieciami handlowymi „Coraz więcej klientów odczuwa potrzebę ułatwienia i usprawnienia prac związanych z całoroczną pielęgnacją terenu.  Potrzebują jedynie pomocy w wyborze konkretnych rozwiązań, najlepiej odpowiadających ich potrzebom. Firmy z wieloletnim doświadczeniem, takie jak Agroma, oferują im nie tylko szeroki wachlarz produktów, ale także zapewniają profesjonalne doradztwo i pomoc w wyborze najnowocześniejszych i najpraktyczniejszych rozwiązań” podkreślił prezes Staszewski.

    Jak szacuje Agroma, obecnie rynek sprzętu ogrodniczego w Polsce rośnie w tempie ok. 10 procent rocznie, jednak stopień jego nasycenia jest wciąż bardzo niski. „Perspektywy rozwoju polskiego rynku są bardzo dobre, szczególnie jeżeli spojrzymy, jak dynamicznie rozwijały się rynki krajów Europy Zachodniej. W krajach o porównywalnym do polskiego klimacie, np. Niemczech czy Francji,  liczba urządzeń ogrodowych, przypadających na gospodarstwo domowe jest obecnie kilka razy wyższa niż w Polsce. We Francji średni roczny budżet gospodarstwa domowego przeznaczony na sprzęt ogrodowy to ok. 200 euro, w Polsce to ok. 50 euro” powiedział prezes Staszewski.

    Poprzedni artykułZaczepiany opryskiwacz polowy TechLander
    Następny artykułW BASF Polska w Myślenicach rusza Ekologiczna Akademia Umiejętności