Według prezesa Horteksu Tomasza Kurpisza od kilku miesięcy widoczna jest poprawa wyników sprzedaży soków i innych napojów owocowych. Rynek tych produktów zaczyna się odbudowywać – po stratach, jakie przyniosło mu, między innymi chłodne lato ubiegłego roku. Obecnie w Polsce konsumpcja soków i innych napojów owocowych sięga tej z roku 2006.
Zdaniem prezesa jest więc co odbudowywać. W ostatnich latach napoje owocowe traciły pozycje na rzecz wody mineralnej. Teraz – jego zdaniem – może być już tylko lepiej. Podwyżki cen produktów z owoców w ostatnich kilkunastu miesiącach wyniosły około 5% nie nadążając za podwyżkami cen surowców (np. cukru, koncentratów). Zmienia się także sytuacja w samej branży. Sieci sklepów wielkopowierzchniowych często wprowadzają własne marki – także napojów owocowych, co wzmaga konkurencję pomiędzy ich producentami. W ostatnim czasie daję się jednak zauważyć w niektórych sieciach politykę promowania produktów markowych. Wraz z nowymi smakami napojów, nektarów czy soków daje to zauważalną i atrakcyjną dla konsumenta propozycję.
Za: portalspozywczy.pl
pg