Strona główna Tagi Papryka
Tag:

papryka

Braki podażowe warzyw na rynku hurtowym

Rynek hurtowy warzyw gruntowych ucierpiał wskutek suszy i czerwcowych upałów. Na „Broniszach” obserwowano w ostatnim tygodniu braki podażowe warzyw korzeniowych, kapustnych i liściowych. Rynek warzyw spod osłon jest w lepszej kondycji. Uprawy te są mniej narażone na warunki atmosferyczne, ale wymagają większych nakładów kapitału i pracy ludzkiej.

Papryka, cukinia i bakłażan – kampania promocyjna

„Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana z południa Mazowsza” - pod taką nazwą rozpoczęła się 10 lipca br. kampania organizowana przez Zrzeszenie Producentów Papryki RP. Realizacja tej inicjatywy była możliwa dzięki wsparciu środków finansowych z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Susza i upały a ceny warzyw

Utrzymująca się susza skutecznie hamuje spadki cen warzyw gruntowych. Odstępstwa od tej reguły stanowią buraki ćwikłowe, cebula, kapusta głowiasta czerwona.

Producenci papryki ruszają z kampanią promocyjną

„Wszystkie smaki i kolory papryki” to tytuł kampanii promocyjnej prowadzonej przez Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej, której celem jest rozpowszechnienie wiedzy na temat "Zagłębia Paprykowego", jakim jest region radomski na Mazowszu oraz wykreowanie mody na spożycie papryki, w tym zwiększenie spożycia krajowej papryki.

Dzień Otwarty Papryki w Dłuskiej Woli

Zagłębie paprykowe w sierpniu obfituje w liczne spotkania organizowane przez firmy hodowlano-nasienne i nawozowe. 19 sierpnia w gospodarstwie Katarzyny i Kamila Pankowskich w Dłuskiej Woli k. Potworowa odbyło się jedno z takich wydarzeń, którego organizatorem była firma ROL-MAR, przy współudziale firm Syngenta Polska i Tradecorp. Na Dzień Otwarty Papryki przybyło ok. 150 producentów.

„Papryka odrywa się od ziemi”

Pod takim hasłem 21 lipca w podradomskim Ulowie odbyło się spotkanie poświęcone bezglebowej uprawie papryki w tunelach foliowych. Prezentację nowej technologii uprawy papryki i oberżyny przygotowała firma Grow Concept i Sklep Ogrodniczy Edyta Grojecka we współpracy z firmami HM. Clause i Grupa Inco.

W Broniszach jest już polska papryka

Startujemy z polską papryką - poinformował Rynek Hurtowy Bronisze. Sezon rozpoczęła tradycyjnie odmiana Blondy.

Sporna reklama: spotkanie Unilever i Zrzeszenia Producentów Papryki RP

Przedstawiciele Unilever Polska oraz Zrzeszenia Producentów Papryki RP spotkali się 26 kwietnia w Urzędzie Gminy w Potworowie, by przedyskutować tematy ujęte w liście otwartym wystosowanym przez Zarząd Zrzeszenia  do Unilever w sprawie spornego przekazu w reklamie.

Producenci papryki protestują przeciwko reklamie

Do firmy Unilever Polska, będącej właścicielem marki Knorr, Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej skierowało list otwarty. Żąda ono wycofania w trybie natychmiastowym z emisji reklamy papryki.

Hiszpański eksport warzyw poniżej oczekiwań

Ubiegłoroczne wyniki eksportu warzyw i owoców podsumowała hiszpańska organizacja eksporterów FEPEX. Według jej ocen należy uznać, że "był on stabilny" w porównaniu do roku 2016. Wzrost wartości osiągnął 1%.

Ostatnie artykuły

Ukraińska malina tanieje, ale ciągle jest droższa niż przed rokiem

W połowie lipca na rynek Ukrainy trafiła obfitość rodzimych malin, co natychmiast przełożyło się na ceny tych owoców. Mimo wszystko, jagody te pozostają droższe niż były o tej samej porze przed rokiem.

Owocowy rynek hurtowy

Wzrasta podaż krajowych śliwek i moreli, a malin ulega sporym wahaniom. Ceny czereśni nadal są wysokie, borówki wysokiej w miarę stabilne, a włoskich winogron – notują spadki.

Ceny warzyw gruntowych nadal wysokie

Na rynku hurtowym warzyw zaczynają dominować warzywa gruntowe z tegorocznych zbiorów. Cena wielu gatunków jest wysoka, obserwowane są nieznaczne spadki cen niektórych warzyw (np. marchwi, cebuli, buraka). Na fluktuacje cen wpływ też eksport.