Strona główna Tagi Papryka
Tag:

papryka

Mijający tydzień na rynku hurtowym

Rynek hurtowy na początku mijającego tygodnia odnotował znaczący wzrost cen płodów ogrodniczych.

Ceny warzyw i owoców na rynku hurtowym

Rynek w okresie poświątecznym przeżywa okres chwilowych niedoborów. Dotyczy to szczególnie importowanych warzyw spod osłon. Odbija się to niestabilnymi i czasem wyższymi cenami. Stabilna jest natomiast sytuacja podażowa na rynku krajowych owoców i warzyw.

Warzywa w hurcie: wzrosty i spadki cen

Ceny kapusty głowiastej białej wciąż wysokie, wzrosła cena fasoli szparagowej, bakłażanów, kapusty pekińskiej. Spadła cena ziemniaków i cebuli, najwyższe spadki odnotowała jednak pietruszka, z prawie 18 zł/kg w lipcu do ponad 3 zł/kg – obecnie.

Kapusta, cebula i ziemniaki – te warzywa są w cenie

Notowania cen warzyw na rynku hurtowym z ostatniego tygodnia (16-22 sierpnia br.)

Nie jakość, a susza kształtuje cenę

Rynek hurtowy owoców i warzyw odczuwa skutki suszy. Jakość tych produktów jest niższa od oczekiwanej, a ich ceny – nadal wysokie.

Braki podażowe warzyw na rynku hurtowym

Rynek hurtowy warzyw gruntowych ucierpiał wskutek suszy i czerwcowych upałów. Na „Broniszach” obserwowano w ostatnim tygodniu braki podażowe warzyw korzeniowych, kapustnych i liściowych. Rynek warzyw spod osłon jest w lepszej kondycji. Uprawy te są mniej narażone na warunki atmosferyczne, ale wymagają większych nakładów kapitału i pracy ludzkiej.

Papryka, cukinia i bakłażan – kampania promocyjna

„Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana z południa Mazowsza” - pod taką nazwą rozpoczęła się 10 lipca br. kampania organizowana przez Zrzeszenie Producentów Papryki RP. Realizacja tej inicjatywy była możliwa dzięki wsparciu środków finansowych z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Susza i upały a ceny warzyw

Utrzymująca się susza skutecznie hamuje spadki cen warzyw gruntowych. Odstępstwa od tej reguły stanowią buraki ćwikłowe, cebula, kapusta głowiasta czerwona.

Producenci papryki ruszają z kampanią promocyjną

„Wszystkie smaki i kolory papryki” to tytuł kampanii promocyjnej prowadzonej przez Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej, której celem jest rozpowszechnienie wiedzy na temat "Zagłębia Paprykowego", jakim jest region radomski na Mazowszu oraz wykreowanie mody na spożycie papryki, w tym zwiększenie spożycia krajowej papryki.

Dzień Otwarty Papryki w Dłuskiej Woli

Zagłębie paprykowe w sierpniu obfituje w liczne spotkania organizowane przez firmy hodowlano-nasienne i nawozowe. 19 sierpnia w gospodarstwie Katarzyny i Kamila Pankowskich w Dłuskiej Woli k. Potworowa odbyło się jedno z takich wydarzeń, którego organizatorem była firma ROL-MAR, przy współudziale firm Syngenta Polska i Tradecorp. Na Dzień Otwarty Papryki przybyło ok. 150 producentów.

Ostatnie artykuły

Kupując podróbki, tracisz wiele razy!

Kupując podróbki, tracisz wiele razy! - pod takim hasłem, dziś ruszyła druga odsłona wspólnej kampanii edukacyjnej Krajowej Administracji Skarbowej, Państwowej Inspekcji Ochrony Roślin i Nasiennictwa oraz Polskiego Stowarzyszenia Ochrony Roślin przeciwko nielegalnym, w tym podrobionym środkom ochrony roślin.

Nagrody im. prof. Szczepana A. Pieniążka 2020

Podczas uroczystego otwarcia TSW 2020 po raz siódmy przyznane zostały Nagrody im. prof. Szczepana A. Pieniążka.

Jagodowe Trendy 2020

W Lublinie rozpoczęła się XVI Konferencja Sadownicza „Jagodowe Trendy 2020”.