polska rada winiarstwa
Wielki renesans win różowych
Owocowe, świeże, delikatne. Mają teraz swój czas. Konsumenci coraz częściej doceniają zalety win różowych, które – dzięki nowoczesnym metodom produkcji – przeżywają swój renesans. Koneserzy chwalą je za lekkość i cudownie owocową nutę, a szefowie firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa podkreślają, że to kategoria z wielkim potencjałem.
Krajowy rynek cydru z dramatycznymi spadkami
Jeśli nic nie zmieni się w kwestii legislacji, to o cydrze będziemy mogli zapomnieć w przeciągu 3-4 lat – takie alarmujące informacje docierają od krajowych producentów do Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. Wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie niezwykle trudny dla tej kategorii. To szczególnie smutne w sytuacji, gdy przecież Polska „jabłkami stoi” i cydr miał wszelkie możliwości, aby stać się naszym dobrem narodowym. Tymczasem inne kraje notują wzrosty sprzedaży…
Wina białe rosną w siłę
Wina białe to najszybciej rozwijający się segment win spokojnych w Polsce. Zmniejsza się też dominacja win czerwonych – najbardziej popularnych na rodzimym rynku. Świeżość, lekkość, niezobowiązujący charakter – za to cenimy białe wina.
Rośnie konsumpcja wina i cydru
Konsumpcja wina w Polsce rośnie, choć nadal pijemy znacznie mniej tego trunku niż inne kraje unijne. Statystyczny Polak wypija obecnie ok. 7 litrów wina rocznie. Rośnie również spożycie cydru - poinformowała w środę przewodnicząca rady głównej Polskiej Rady Winiarstwa Anna Kalinowska.
Prawdy i mity o winie
Pod takim tytułem 10 czerwca 2014 r. w restauracji Żurawina w Warszawie odbyła się konferencja prasowa Polskiej Rady Winiarstwa. Przy lampce wina i szklaneczce schłodzonego cydru zgromadzeni goście wszystkimi zmysłami odkrywali ukryte w winie tajemnice. Przewodnikami w niezwykłej podróży po winiarskim świecie byli prelegenci: prezes firmy Ambra SA Robert Ogór, członek zarządu, dyrektor ds. produkcji i inwestycji Anna Kalinowska z firm Henkell&Co VINPOL Polska Sp. z o.o. oraz sommelier Jerzy Kruk.
Branża cydrów się rozkręca
Produkcja cydrów była w Polsce do końca zeszłego roku marginalna. Producentom udało się zbić wysoką akcyzę, ale na tym nie poprzestaną. Chcą zniesienia zakazu reklamy cydrów.