Strona główna Tagi Promocja

promocja

169 mln euro na promocję unijnych produktów rolnych

Komisja Europejska ogłosiła 12 stycznia zaproszenia do składania wniosków dotyczących programów promowania europejskich produktów rolnych zarówno w UE, jak i na całym świecie. Na współfinansowanie programów przeznaczono łącznie kwotę 169 mln euro (w 2017 r. wynosiła ona 142 mln euro).

„Strategia promocji żywności” z naciskiem na 14 rynków

Po blisko dwóch latach pracy przyjęliśmy „Strategię promocji żywności MRiRW” – poinformował wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki 29 listopada. Jak podkreślił, w opracowaniu dokumentu uczestniczyła administracja państwowa, producenci, przetwórcy i eksporterzy.

Chilijczycy i Hiszpanie będą wspólnie promować owoce

Chilijskie stowarzyszenie eksporterów owoców ASOEX i hiszpańskie stowarzyszenie producentów truskawek podpisały umowę o przeprowadzeniu na terenie Hiszpanii wspólnej promocji owoców jagodowych produkowanych w obu krajach.
 

Coraz chętniej wybieramy krajową żywność

W coraz większym stopniu polscy konsumenci doceniają krajową żywność. Najchętniej wybierają rodzime produkty mleczne, mięso, warzywa, owoce i pieczywo. Produkty z Polski cieszą się też uznaniem na europejskim rynku, a w ubiegłym roku do UE została wyeksportowana żywność o wartości przekraczającej 24 mld zł. Jednym z hitów eksportowych jest polski drób, który powoli zaczyna podbijać też Chiny, Azję oraz Afrykę.

Borówka wizytówką Polski

Borówka ma świetną prasę. W mediach przez przypadki odmienia się sformułowania: owoc przyszłości, owoc XXI wieku, eksperci są zgodni, że jest niezbędna w diecie, podbiła serca konsumentów i rankingi najzdrowszych owoców. Sukces, z którego możemy być dumni! W materiałach Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej, powstałego przy Instytucie Żywności i Żywienia – w sierpniu borówkę określono polskim dobrem narodowym. Obok komunikatów werbalnych jest wiele pozytywnych emocji, zdjęć oraz filmów, pokazujących współpracę, wymianę doświadczeń, sukces branży, której udało się stworzyć modę na polską borówkę na świecie. To jest bardzo dobry rok dla borówki w Polsce i polskiej borówki na świecie – to powszechna opinia plantatorów.

Zdrowy polski powitalny poczęstunek

Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami w dniach 25-28 września uczestniczyło w targach Invest Hotel w Poznaniu, promując wśród grupy HoReCa nowy trend związany z powitalnym poczęstunkiem dla gości, polegający na zapewnieniu zdrowego, polskiego „Welcome gift” w postaci elegancko wyeksponowanych na paterach, misach czy talerzach polskich pomidorów.

Szwajcarski Dzień Jabłka po raz 25.

W piątek 22 września szwajcarscy producenci owoców rozdawać będą jabłka. Dzień Jabłka świętują tak po raz 25.

Jak zwiększyć spożycie owoców i warzyw? Przykłady

Eksperci z całego świata w trakcie XIII Międzynarodowego Kongresu Promocji Warzyw i Owoców podzielili się swoim doświadczeniem.

Borówka – owocem XXI wieku

Eksperci są zgodni. Borówka powinna znaleźć się w diecie każdego Polaka. Bomba witamin, składników mineralnych i źródło przeciwutleniaczy. Jest rekomendowana w najnowszej Piramidzie Żywienia i Aktywności Fizycznej przedstawionej przez Instytut Żywności i Żywienia, w profilaktyce chorób cywilizacyjnych, antynowotworowej, dla osób z nadciśnieniem, z cukrzycą i odchudzających się.

Truskawki. 1 gospodarstwo – 40 000 klientów?

Czy jeden producent truskawek może przyciągnąć do swojego gospodarstwa 40 tys. klientów w ciągu jednego sezonu? Jest to możliwe w Holandii, gdzie w miejscowości Horst działa Het Aardbeienland, czyli truskawkowy park tematyczny, gdzie można samodzielnie zebrać na plantacji truskawki, ale i doświadczyć wielu atrakcji.