Abate Fetel: królowa gruszek oraz Mr Fruitness na Fruit Logistica

    „Fruitness, Enjoy it!“ - europejski projekt promocji spożycia owoców wśród dzieci i młodzieży w Niemczech, Austrii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji prezentuje doskonały włoski sektor produkcji owocowo-warzywnej na głównych targach branżowych.

    Mr Fruitness, superbohater, który promuje konsumpcję owoców wśród dzieci i młodzieży w Niemczech, Austrii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji, bierze w tym roku udział w międzynarodowych targach Fruit Logistica, głównym wydarzeniu branżowym sektora owocowo-warzywnego, prowadząc wyjątkową kampanię na rzecz Abate Fetel, królowej gruszek z regionu Emilia Romagna IGP (chronione oznaczenie geograficzne).

    Ta najbardziej ceniona włoska gruszka dostępna na rynku niemieckim jest najpopularniejszą odmianą hodowaną we Włoszech – 380.000 wyprodukowanych tutaj ton gruszki Abate stanowi prawie 100% europejskiej produkcji. Produkcja koncentruje się w środkowo-zachodniej części Włoch, w regionie Emilia Romagna.  O tym doskonałym przykładzie włoskiej produkcji owocowej mówi się dzisiaj podczas Fruit Logistica, przy okazji warsztatu „A Celebration of Abate Fetel – the Queen of Pears“ zorganizowanego na stoisku Piazza Italia (A-03) w pawilonie 2.2. Konferencję adresowaną do dziennikarzy i operatorów branżowych otworzyło przemówienie prezesa komitetu Cogeca, pana Paolo Bruniego, na temat produkcji, trendów oraz charakterystyki gruszki Abate Fetel z regionu Emilia Romagna.

    – Obecnie grupy producenckie stoją przed ważnym wyzwaniem – podkreślił Paolo Bruni, prezes Cogeca.  – Aby stawić czoła wysokiej produkcji oraz spadkowi spożycia w całej Europie, należy stosować coraz bardziej efektywne narzędzia promowania takich odmian jak Abate Fetel, jednej z najlepszych gruszek produkowanych na świecie. Określa się ją nawet mianem Królowej Gruszek.

    Luciano Trentini, prezes Konsultatywnej Grupy Promocyjnej Komisji Europejskiej, mówiąc o perspektywach promocji owoców i warzyw w Europie, podkreślił wagę produktów o certyfikowanym pochodzeniu, np. oznaczonych DOP oraz IGP, w najbliższych działaniach i wskazał gruszki z regionu Emilia Romagna IGP jako doskonały przykład owocu cenionego daleko poza granicami Włoch.

    Po zakończeniu warsztatów goście mogli rozkoszować się koktajlami o unikalnym smaku Abate Fetel oraz podziwiać występ barmana-akrobaty, który przygotowywał z niej wyborne drinki. Przez cały czas trwania imprezy przed wejściem południowym na teren Targów Berlińskich można podziwiać nadmuchiwany, 7-metrowy balon w kształcie gruszki Abate Fetel.

    Udział we Fruit Logistica to ważny moment w kampanii komunikacyjnej prowadzonej od kilku miesięcy w ramach europejskiego projektu „Fruitness, enjoy it!“ współfinansowanego przez Unię Europejską, Włochy oraz włoskie centrum CSO. Promocja w Niemczech gruszek Abate Fetel IGP z regionu Emilia Romagna obejmowała również dostarczanie przez kilka ostatnich tygodni bezpłatnych partii tego owocu do wybranych restauracji berlińskich, kampanię reklamową w głównych mediach internetowych oraz rozesłanie gratisowych gruszek do najbardziej wpływowych dziennikarzy zajmujących się tematyką gastronomiczną w Niemczech, aby mogli poznać smak jednego z najbardziej cenionych owoców włoskich.
    Celem projektu „Fruitness, enjoy it!“ jest promocja zdrowego trybu życia oraz spożywania owoców, a w szczególności gruszek, brzoskwiń, nektarynek, kiwi oraz śliwek w Niemczech, Austrii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji. Fruit Logistica, główna międzynarodowa impreza branży owocowo-warzywnej, jest doskonałą okazją do omówienia bieżącej sytuacji, a także perspektyw, wyzwań i możliwości związanych z kluczowymi aspektami naszego projektu.

    Z warsztatu „A Celebration of Abate Fetel – the Queen of Pears” podczas targów Fruit Logistica.

    Poprzedni artykułBob(cat) budowniczy zawsze da radę
    Następny artykułRadzenie sobie z rosnącymi kosztami napraw nieoryginalnych półek