Nadjeżdża nowy Farmtrac 6050DTc V!

    Wraca legenda Farmtrac. Po krótkiej przerwie w produkcji modelu 6050c powraca nowa jego wersja z nowym oznaczeniem 6050DTc V. Już niebawem, bo w maju rusza jego regularna produkcja.

    Dobrze znany wśród rolników ciągnik 6050c, który cieszył się ogromną popularnością przeszedł kilka zmian. Do tej pory był to model maksymalnie uproszczony, mechaniczny bez kabiny – coś na wzór legendarnej sześćdziesiątki, która do tej pory budzi wielkie emocje wśród polskich rolników.

    Nowa wersja ciągnika Farmtrac to nie tylko zmiany pod maską ale również wyglądu. Nowe oznaczenie modelu zyskało „V” w swojej nazwie co oznacza, iż ta wersja jest już z trzycylindrowym silnikiem spełniającym normy emisji spalin Euro Stage V. Jednak pomimo nowego filtra cząstek stałych to nadal sprawdzona konstrukcja silnika FORD’s, która od ponad 20 już lat na licencji produkowana jest przez Farmtrac.

    Oprócz tej zmiany silnik zyskał nowy system zasilania oparty na Common Rail firmy Bosch, dzięki czemu poprawiono elastyczność i zwrot mocy. Takie rozwiązanie pozwoliło na dostępność momentu obrotowego w prawie całym zakresie obrotów a moc wzrosła do blisko 50KM (dokładnie 49,6KM). Dokładny system wtrysku ograniczył spalanie w i tak już ekonomicznym silniku.

    Nowy mocniejszy silnik to tylko jedna ze zmian. Kolejną dość istotną to całkiem nowy wygląd. Dzięki zastosowaniu nowej maski designem pasującym do ciągników z serii NETS model 6050DTc V zyskał całkiem nowy wizerunek. Z prostego klasyka uzyskano nowoczesny, ciekawy i przyciągający wzrok model. Koncepcja maski, która pierwotnie została opracowana wspólnie przez projektantów Escorts oraz Porsche została zastosowana właśnie w tym modelu i całej serii NETS ciągników Farmtrac (obecnie 6075NETS, 6075EN i 6050DTc V).

    Ciągnik 6050DTc V posiada ponadto mechaniczną skrzynię biegów z rewersem, która zapewnia 8 biegów do przodu i do tyłu o stałym zazębieniu oraz suche dwutarczowe sprzęgło. Posiada duży udźwig podnośnika 1530kg sterowany mechanicznie. Układ kierowniczy ze wspomaganiem hydrostatycznym oraz mokre, sterowane mechanicznie hamulce wraz z napędem na 4 koła (4WD) sprawiają, że jazda i praca są płynne i przyjemne. Dodatkowo przednia oś CARRARO o bardzo dużym skręcie daje nam ciągnik, którym manewruje się z przyjemnością i lekkością. W standardzie koła w rozmiarze 8.0-18 przód oraz 13.6-28 tył. 60-litrowy zbiornik pozwoli na długą i nieprzerwaną pracę.
    Wersja standard to ciągnik z ramą pomostową (czyli bez kabiny) wyposażony w wodoodporne siedzenie. W standardzie są również: hydraulika z rozdzielaczem I-lub II-sekcyjnym, lampa ostrzegawcza i zaczep dolny. Z opcji można dobrać kabinę, belkę polową, ładowacz czołowy, przedni TUZ, obciążniki i zaczep górny transportowy.

    Wszystko to łącznie daje uniwersalny ciągnik rolniczy do małych i średnich gospodarstw, ale również tych większych gdzie z powodzeniem posłuży jako maszyna pomocnicza. Świetnie również sprawdzi się w sadach, winnicach, ogrodach oraz przy pracach komunalnych.

    Escorts (kapitalizacja rynkowa: 1,24 mld USD) jest jednymi z wiodących konglomeratów inżynieryjnych w Indiach, działającymi w sektorach maszyn rolniczych, przeładunku, sprzętu budowlanego i kolejowego. Grupa zdobyła zaufanie ponad 5 milionów klientów dzięki innowacjom produktowym i procesowym przez siedem dekad. Escorts stara się przekształcić życie w wiejskich i miejskich Indiach, prowadząc rewolucję w mechanizacji rolnictwa, modernizacji technologii kolejowej i transformacji budownictwa indyjskiego. Polska fabryka ciągników Farmtrac Tractors Europe, jako jedyna poza indyjską, funkcjonuje już od ponad 20 lat w Mrągowie i produkuje modele na rynek polski i europejski spełniające wszystkie wymagania dotyczące emisji spalin. W swojej ofercie ma blisko 20 modeli traktorów dla rolnictwa, sadownictwa i branży komunalnej. Współpracuje z największymi europejskimi producentami, tj. Perkins czy Carraro oraz z krajowymi dostawcami podzespołów i wyrobów gotowych.