Natura Food 2019

Za nami kolejna już, dwunasta, edycja Międzynarodowych Targów Żywności Ekologicznej i Naturalnej „Natura Food”. W Hali Wystawienniczej EXPO w Łodzi, od 18 do 20 października, odbywały się też 8 Targi Ekologicznego Stylu Życia ”beECO”.

Organizatorzy zagwarantowali miejsca dla 358 wystawców z całego świata: Polski, Czech, Niemiec, Litwy, Łotwy, Wielkiej Brytanii, Grecji, Szwecji, Palestyny i Korei Południowej. Targi cieszyły się ogromnym zainteresowaniem – odnotowano ponad 12 tysięcy odwiedzających.

Impreza ciągle ewoluuje i przeobraża się podążając za rozwojem rynku i oczekiwaniami zarówno wystawców jaki i zwiedzających. Przez ostatnie lata znacząco zwiększyła się ilość i jakość wystawianych produktów i usług – informował Mateusz Szewc, kierownik Targów „Natura Food” i „beECO”.

Laureatami konkursu Natura Food 2019 zostali:

  • W kategorii „Produkt Polski Ekologiczny” – Złoty Medal: dla firmy Eko Farma Świętokrzyska za produkt Bio Pasztet Gryczany oraz dla firmy Ekopierożek AR Szelc Sp. J. za produkt Ekologiczne pierogi z mięsem.
  • W kategorii „Produkt Zagraniczny Ekologiczny” – Złoty Medal: dla firmy BIO PLANÈTE Deutschland za produkt Oliwa z oliwek z truflami – Bio Planete.
  • W kategorii „Produkt tradycyjny” – Złoty Medal: dla firmy Anna Duda – Prosto ze wsi za produkt Malinowy sok przecierowy oraz dla firmy Fungopol Sp. J. Cis-Bankiewicz, Skórczewski za produkt Zupa podgrzybkowa.
  • W kategorii „Produkt specjalnego przeznaczenia żywieniowego” – Złoty Medal – dla firmy Czarna Malina Mgr Farmacji Barbara Rusiecka – Górniak za produkt Czarna Malina Eliksir 100% oraz dla firmy Ol’Vita – Krzysztof Dziaduch za produkt Olej lniany do diety dr Budwig zimno tłoczony nieoczyszczony

Przyznano ponadto:

PUCHAR MINISTRA W KATEGORII PRODUKT EKOLOGICZNY – dla firmy Eko Farma Świętokrzyska za produkt Bio Pasztet Gryczany
PUCHAR MINISTRA W KATEGORII PRODUKT TRADYCYJNY – dla firmy Fungopol Sp. J. Cis-Bankiewicz, Skórczewski– za produkt Zupa podgrzybkowa

Wszystkim wystawcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów zwłaszcza, że rynek ekoproduktów z pewnością będzie rozwijał się dynamicznie. Głównym powodem zakupu żywności ekologicznej w opinii Polaków jest to, że jest zdrowsza niż konwencjonalna – wg raportu agencji badawczej IMAS International „Żywność ekologiczna w Polsce 2018”. A Polakom coraz bardziej zależy na zdrowiu. Dlatego tak prężny i intensywny jest trend „powrotu do korzeni” – do zdrowej, nieskażonej wody, żywności, kosmetyków. Konsumenci oczekują produktów jak najbardziej naturalnych i jak najmniej przetworzonych, które odżywiają organizm, dostarczają energii, witamin, mikro- i makroelementów oraz i zaspokajają określone potrzeby żywieniowe.

Podążając tym nurtem firmy zaprezentowały na targach m.in.:

  • sok z jagody kamczackiej Biohaskap (sok organiczny, pasteryzowany, zawierający tylko naturalne cukry, bez dodatku konserwantów i utrwalaczy) prezentowany przez firmę Nutracevit w Łodzi (www.nutracevit.com);

  • 100% eliksir z czarnej maliny z jedynej w Polsce plantacji czarnej maliny (www.czarnamalina.pl) pani Barbary Rusieckiej-Górniak z Nałęczowa;
  • przetwory (np. dżem Owocowa dobroć z winogron) i soki tłoczone z Owocowej Krainy pana Łukasza Ceronia z Dmosina;

  • suszone przekąski z owoców i warzyw polskiego pochodzenia produkowane przez firmę Amkez Food z Kobieli Wielkich (www.amkez.com);
  • wina białe wytrawne i półwytrawne i czerwone wytrawne z Winnicy Mnich;

  • suplementy diety, oleje, syropy owocowe, kosmetyki z firmy EkaMedica;
  • 100% soki przecierane z malin, porzeczek, borówek, jeżyn, truskawek – bez dodatku cukru z firmy Anny Dudy „Prosto ze Wsi” z Mirkowa;

22

  • tłoczone na zimno oleje (m.in. lniany, z orzechów laskowych, z pestek arbuza, konopny, z awokado), kosmetyki naturalne, nasiona z firmy Ol’Vita pana Krzysztofa Dziaducha z Marcinkowic (www.olvita.pl);

  • owoce mini kiwi oraz przetwory z tych owoców – sok tłoczony na zimno, konfitura prezentowane przez Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi (www.aktinidia.pl);

  • produkty (m.in. pasty, dżemy, przekąski, płatki, czekolady) słodzone stewią prezentowane przez firmę Stewiarnia z Chylic (www.stewiarnia.pl);
  • suszone owoce, warzywa, suszone mieszanki do zup, herbatki produkowane przez firmę AWB Alina Becla z Hańdzlówki (www.becla.pl);
  • soki, syropy, przetwory z dzikiej róży produkowane przez firmę Polska Róża Ernesta Michalskiego (www.polskaroza.pl)

Tekst i fot. Katarzyna Owczarek

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć https://www.ogrodinfo.pl/galeria/natura-food-2019/

Related Posts

None found

Poprzedni artykułChile ma nowe „święte”
Następny artykułBlueberry scorch virus – zagraża uprawom borówki wysokiej w Europie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.