Agrosimex ma 25 lat

Agrosimex z siedzibą w Golianach k. Grójca to znany sadownikom od 25 lat dystrybutor środków ochrony roślin, nawozów i akcesoriów ogrodniczych. Firma jest jednym z największych w Polsce sprzedawców pestycydów i coraz mocniej zaznacza swoją obecność w segmencie nawozowym.

Obecnie odbiorcami oferowanych przez firmę produktów są również producenci warzyw, a także coraz częściej rolnicy. O historii, teraźniejszości i planach na przyszłość firmy informowano na dzisiejszej konferencji prasowej w Warszawie.


Na konferencji prasowej Agrosimeksu; od lewej: Leszek i Wiesława Barańscy

Historia
Agrosimex jest firmą rodzinną założoną  w 1991 r. w Górkach k. Mogielnicy przez Wiesławę i Leszka Barańskich, którzy nadal pozostają jej właścicielami. W 1996 roku siedzibę firmy przeniesiono do Golian w gminie Błędów, w powiecie grójeckim. W roku 2000 przedsiębiorstwo przekształcono ze spółki cywilnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, wybudowano nowoczesne magazyny spełniające najwyższe standardy i surowe normy ochrony środowiska, otwarto sklepy firmowe  w Belsku Małym, Błędowie, Grójcu, Konarach i Warce.

W 2001 r. zakupiono obiekt magazynowo-handlowy w Błoniu k. Warszawy. Firma dostarcza towar do hurtowni  i  sklepów na terenie całej Polski. Sprzedaż detaliczna w regionie bezpośredniego działania firmy oparta jest dzisiaj na własnej sieci handlowej (35 sklepów własnych) oraz sklepach patronackich (28).

W 2004 roku w firmie utworzono Dział Nawozów. W 2006 roku oddano do użytku nowoczesny budynek biurowy w Golianach, który jest obecnie wizytówką przedsiębiorstwa. Następnymi inwestycjami były obiekt handlowo-biurowy w Grójcu z  wzorcowym salonem sprzedaży środków ochrony roślin, nawozów i akcesoriów dla ogrodnictwa oraz ultra-nowoczesny magazyn w Błoniu. Agrosimex posiada własne profesjonalne zaplecze logistyczne – wyspecjalizowane magazyny o łącznej powierzchni na 20 000 palet (w tym wysokiego składowania) oraz własną flotę transportową dostosowaną do przewozu niebezpiecznych substancji i materiałów.

Spółka zatrudnia obecnie we wszystkich swoich komórkach (Sprzedaż, Marketing, Administracja, Księgowość, Logistyka, Nawozy, Techniczno-Naukowy, Higiena Sanitarna, Akcesoria Ogrodnicze, Twój Ogród) oraz w spółkach córkach ponad 240 pracowników.
 
W ofercie handlowej Agrosimeksu znajduje się około 7000 pozycji, na które składają się różne asortymenty środków ochrony roślin, środków pomocniczych, nawozów, akcesoriów i sprzętu ogrodniczego, odzieży roboczej i ochronnej, środków ochrony indywidualnej wiodących koncernów chemicznych. Coraz bogatszy jest również asortyment markowych narzędzi i akcesoriów ogrodniczych. Co roku spółka organizuje liczne promocje, loterie i  konkursy, jej klienci mają możliwość uczestniczyć w organizowanych przez firmę specjalistycznych wyjazdach szkoleniowych do gospodarstw sadowniczych za granicę. Firma ma specjalną ofertę dla grup producenckich.

Co roku Agrosimex  jest dobrze widocznym uczestnikiem najważniejszych imprez targowych i wystawienniczych w branży. Również samodzielnie organizuje od lat swoje konferencje i sympozja dla klientów, a w 2011 roku firma podjęła się organizacji Targów Sadownictwa i Warzywnictwa TSW w EXPO XXI w Warszawie.

Przedsiębiorstwo jest honorowane za lokalną działalność społeczną i biznesową – m.in. jest wielokrotnym laureatem nagrody „Gazele Biznesu” dziennika Puls Biznesu – przyznawanej najprężniej rozwijającym się firmom.

Produkty importowane i oferowane przez firmę uzyskują prestiżowe nagrody i wyróżnienia np.  Zielony Laur Konsumenta i Firmowy Hit Roku „Raportu Rolnego” w 2010 roku dla preparatu Rosahumus, a w 2011 dyplom dla tego produktu na Targach Agrotech w Kielcach. Ze środków ochrony roślin warto wspomnieć o nowatorskim biofungicydzie Timorex Gold 24 EC  wyróżnionym Top-Innowacją 2011 Biznesu Ogrodniczego. W rankingu tygodnika „Wprost” Agrosimex został sklasyfikowany na 14 miejscu w gronie firm rodzinnych i na 176 wśród największych polskich przedsiębiorstw.

W 2006 roku zaczął działać w Agrosimeksie system sygnalizacji infekcji parcha jabłoni Infokarta adresowany do sadowników, a funkcjonujący na bazie komunikacji sms-owej. Realizowany jest on w oparciu o własne stacjemeteo i sporetrapy instalowane w gospodarstwach sadowniczych w rejonie działania firmy. Rok 2011 przyniósł kolejne inicjatywy – powstał portal www.doradztwosadownicze.pl obejmujący swoim działaniem prawie wszystkie tereny intensywnej uprawy jabłoni. Rozpoczęto również cykliczne audycje „Kwadrans Ogrodnika” w Radiu Mazowsze.

Szersza relacja – wkrótce na naszej stronie i w periodykach poświęconych sadownictwu wydawnictwa Plantpress.


pg

Related Posts

None found

Poprzedni artykułSprytny materiał wydłuży życie żywności
Następny artykułKukiz'15: umożliwić rolnikom sprzedaż wytwarzanej przez nich żywności

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.