Nowy Jedwabny Szlak poprowadzi z Chin do Niemiec

Angażujący 24 kraje i głównie chińskie kapitały projekt Nowego Jedwabnego Szlaku po zamknięciu przez Chińczyków ich interesów w Łodzi zostanie najprawdopodobniej przedłużony do niemieckiego Duisburga. Podczas niedawnych targów Fruit Logistica rozmawiano o szczegółach w Berlinie.
Alternatywą dla rosnącego strumienia towarów przesyłanych z Chin do Europy (oraz nieco mniejszego  w kierunku odwrotnym) szlakami morskimi jest kolej. Wymaga to jednak dostosowania linii kolejowych do współczesnych wymagań. Fachowcy uznali przedsięwzięcie za opłacalne, bo – czego dowiodła praktyka – transport lądowy ze środka Europy do zachodnich prowincji Chin trwa 12-14 dni, zaś morski 30-40 dni. 
Chińczycy planowali zbudowanie europejskiego terminalu Szlaku w Łodzi, przed czym „obronił” nas minister obrony narodowej, którego zdaniem ta inwestycja niekorzystnie wpłynęłaby na gwarantowane Polsce przez USA bezpieczeństo. Z okazji natychmiast skorzystali partnerzy USA (i Polski) z NATO – Niemcy, przypominając Chinom, że od dawna proponowali im lokalizację huba Szlaku w Duisburgu. Wyliczyli przy tym, że transport na trasie Duisburg – Chongking (centralne Chiny) można by skrócić nawet do ośmiu dni.

O strategicznych i technicznych problemach projektu mówiono 8 lutego na specjalnej konferencji zwołanej przez zarząd portu rzecznego w Duisburgu (Duisburger Hafen AG) zwołanej podczas targów Fruit Logistica.

Za: materiały fruitlogistica
pg

Related Posts

None found

Poprzedni artykułPolska żywność ekologiczna na targach BioFach
Następny artykułDwa lata Innvigo

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.