Rośnie wartość polskiego rynku warzyw konserwowych

Polskie gospodarstwa domowe od listopada 2015 do października 2016 roku przeznaczyły na zakup produktów z kategorii warzyw konserwowych 1,25 mld złotych - wynika z danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

W porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego kwota ta wzrosła o niemal 4 proc. W ujęciu ilościowym jednak odnotowano spadek o 1,5 proc. do 229 mln kg.

Jak podaje GfK, 98 proc. polskich gospodarstw domowych kupowało warzywa konserwowe przynajmniej raz w roku. Przeciętne gospodarstwo sięgało po produkty z tej kategorii średnio 21 razy w roku, wydając na nie niemal 94 zł.

Kategoria warzyw konserwowych rozwijała się przede wszystkim dzięki segmentowi warzyw jednorodnych, których udział ilościowy w całej kategorii wyniósł 94 proc. Liczba nabywców warzyw jednorodnych nieznacznie się zwiększyła – po produkty z tego segmentu kategorii w ciągu roku sięgało 98 proc. gospodarstw domowych.

Spośród warzyw jednorodnych najchętniej kupowano kapustę, kukurydzę oraz ogórki. W ujęciu wartościowym widoczny był także znaczący wzrost zakupów cieciorki (o 76 proc.).

Biorąc pod uwagę miejsce zakupu warzyw konserwowych, polskie gospodarstwa domowe kupowały je przede wszystkich w dyskontach (34 proc. całego wolumenu) oraz w handlu tradycyjnym (24 proc.). Dyskonty i hipermarkety to jedyne kanały dystrybucji w analizowanym okresie, których udziały w wolumenie kategorii warzyw konserwowych zwiększyły się.

Źródło:


Zapraszamy do naszego nowego portalu Warzywa.pl

Related Posts

None found

Poprzedni artykułWARZYWA.PL – nowy serwis dla producentów
Następny artykułRolnik może więcej dorobić

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.