Trzy lata kampanii „Trzy Znaki Smaku”

12 stycznia w restauracji na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się konferencja prasowa podsumowująca działania zrealizowane w ramach trzyletniej kampanii pt. „Trzy Znaki Smaku”, której celem było informowanie o wspólnotowym systemie ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych oraz promowanie polskich produktów spożywczych oznaczonych unijnymi znakami jakości: ChNP, ChOG i GTS.

Kampania realizowana przez Agencję Rynku Rolnego, na wniosek Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi cieszyła się bardzo dużą popularnością zarówno wśród konsumentów, do których w głównej mierze była skierowana, ale również wśród producentów obecnych w systemie i aspirujących do jego przystąpienia.

Prelegenci – Dariusz Goszczyński, zastępca dyrektora Departamentu Rynków Rolnych w MRiRW, Witold Wierzbiński, dyrektor Biura Promocji Żywności w ARR oraz Dariusz Kuśnierz, dyrektor Sopexa SA, organizacji wdrażającej działania zaplanowane w ramach kampanii, podsumowali trzyletni okres realizacji programu oraz zaprezentowali wskaźniki jego efektywności i osiągnięcia założonych celów.

Prelegenci poruszyli również temat dalszej współpracy z producentami żywności wysokiej jakości, oznakowanej jednym z trzech znaków jakości.

Ambasador kampanii, znany i ceniony kucharz Grzegorz Łapanowski zaprezentował obecnych podczas spotkania certyfikowanych producentów polskich produktów z oznaczeniami ChNP, ChOG i GTS, w tym między innymi producentów: oleju rydzowego GTS, suski sechlońskiej ChOG, wielkopolskiego sera smażonego ChOG, fasoli wrzawskiej ChNP, miodów pitnych GTS oraz jabłek grójeckich ChOG, którzy nie tylko przedstawili swoje produkty oraz przeprowadzili ich degustacje, ale również opowiedzieli o swoich odczuciach dotyczących kampanii.

Licznie przybyli na konferencję dziennikarze oraz blogerzy kulinarni mieli zatem możliwość nie tylko wysłuchania danych podsumowujących kampanię „Trzy Znaki Smaku”, ale również możliwość poznania producentów i ich produktów, które z racji tradycyjnego przygotowania bądź regionalnego pochodzenia cechują się wysoką jakością i niepowtarzalnością smaku.

Spotkanie zakończyła loteria, w której trzej wylosowani uczestnicy konferencji otrzymali zaproszenie do udziału w kolacji serwowanej przez znanych polskich kucharzy, przygotowanej na bazie produktów objętych kampanią.

Źródło: ARR

Related Posts

None found

Poprzedni artykułPieniędzy na PROW jest mniej niż poprzednio
Następny artykułPracowite MTAS FruitPro

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.