Ukraina: wzrost eksportu owoców i owoców jagodowych.

Brand eksportowy Ukrainy
Brand eksportowy Ukrainy
W 2018 roku Ukraina wyeksportowała owoce i owoce jagodowe warte 229 milionów dolarów, co jest 17% - owym wzrostem w stosunku do roku 2017. Według organizacji Ukrsadprom, głównymi produktami w tej grupie były orzechy włoskie, mrożone owoce oraz jabłka i gruszki.

Ukrsadprom wyliczył, ze w 2018 roku eksport orzechów włoskich wzrósł o 32% do 41 000 ton, mrożonych owoców o 14% do 48 000 ton, jabłek i gruszek o 79% do 43 000 ton.

Jabłka produkowane na Ukrainie zostały wysłane do 60 krajów. Najwięcej do Białorusi (40%) Mołdawii (14%) i Szwecji (9%). Średnia cena ukraińskich jabłek na obcych rynkach to 350$ (1312zł) za tonę, a mrożonych owoców jagodowych 1640$ (6150zł).

Tradycyjnie, główny kierunek ukraińskiego eksportu to Unia Europejska, która kupuje 2/3 ukraińskich owoców i owoców jagodowych. Najwięcej mrożonek wysłano do Polski (39,8 milionów dolarów) Turcji (20,4 miliona dolarów) Francji (15,7 miliona dolarów) Białorusi (13,8 miliona dolarów) Holandii (11,2 miliona dolarów) i Włoch (10,2 miliona dolarów).

Źródło: open4business.com.ua

Karol Pajewski

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię