jabłko
Z grupy ‘Gali’ i ‘Fuji’
                    Na targach Interpoma 2014 (20–22 listopada 2014 r., Bolzano, Południowy Tyrol) można było zapoznać się z ofertą szkółek, w których praktycznie co roku pojawiają się nowe sporty i mutanty znanych odmian. Poza całą gamą odmian odpornych na parcha oraz nowości z grupy ‘Red Delicious’, na stoiskach szkółek królowały sporty odmian ‘Gala’ i ‘Fuji’.                
            Na embargu ucierpią też inni przedsiębiorcy branży ogrodniczej
                    Na skutek embarga i wzrostu konkurencji na rynku cena jabłek stanowi dziś jedną trzecią stawek uzyskiwanych w ubiegłym roku. Skutki nadwyżek owoców będą odczuwalne głównie zimą i to nie tylko dla sadowników, lecz także producentów nawozów czy środków ochrony roślin.                
            Zakończyło się przyjmowanie wniosków o przyznanie pomocy
                    14 listopada był ostatnim dniem, w którym  producenci cebuli, kapusty lub jabłek mogli składać wnioski o przyznanie pomocy.                
            Dużo chętnych na pomoc dla producentów cebuli, kapusty i jabłek
                    Producenci cebuli, kapusty i jabłek dotychczas złożyli 11 tys. wniosków na kwotę ok. 26 mln zł o jednorazową pomoc w związku ze spadkiem cen skupu tych produktów spowodowanym przez rosyjskie embargo - poinformowała dyrektor ARiMR Beata Andrzejewska.                
            Darowanemu koniowi….
                    Będąc z dziećmi na wycieczce klasowej w Regionalnym Centrum Naukowo-Technologicznym w Podzamczu Chęcińskim (województwo świętokrzyskie) zostałam poczęstowana jabłkiem i nie skorzystałam z tej propozycji…                
            Kpiny z sadowników i sadownictwa
                    Nie zawsze owoce rozdawane w ramach rozmaitych akcji "jedz jabłka" są dobrej jakości. Czasami są jakości wręcz skandalicznej.                
            TAK dla polskich jabłek
                    16 października br. na konferencji prasowej w Warszawie Krzysztof Michalski (prezes zarządu PGD Polska) mówił o pierwszej w Polsce akcji promocyjnej środka piorącego z wykorzystaniem polskich jabłek (akcja wystartowała 8 września i będzie trwała do końca października 2014 r.).                
            Jem, bo polskie
                    Ruszyła nowa kampania promocyjna, która ma zachęcić Polaków do częstszego spożywania owoców i warzyw, w szczególności jabłek. Na ratunek polskim sadownikom ruszyły niemal wszystkie sieci handlowe.                
            Apelują o wykorzystanie jabłek w akcjach promocyjnych
                    Związek Sadowników RP, największa w Polsce organizacja branżowa zrzeszająca producentów owoców wraz z PGD Polska, największym w kraju dystrybutorem artykułów chemicznych drogeryjnych zaapelowali do polskich producentów, dystrybutorów, sieci handlowych i właścicieli sklepów o wspieranie polskich sadowników i wykorzystanie jabłek w działaniach promocyjnych.                
            Podczas zbioru
                    Koszty zbioru stanowią często około połowę wszystkich kosztów poniesionych na produkcję owoców. Wynika to z faktu, że ten etap wciąż wymaga największego zaangażowania siły ludzkiej. Koszty pracy z roku na rok wzrastają, i choć z pewnością w Polsce są nadal jedne z najniższych w Europie, to krajowi sadownicy wciąż poszukują sposobów na ich redukcję. Z pomocą przychodzą najnowsze rozwiązania techniczne. Wśród nich są nie tylko samojezdne maszyny, jak platformy czy pluk-o-traki, lecz także niezastąpione podczas pracy w sadach urządzenia wielozadaniowe i wózki sadownicze.                
            
 
             
		

 
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                