Strona główna Tagi NULL
Tag:

NULL

Lokalni producenci żywności zyskują na współpracy z sieciami handlowymi

Wielomilionowe kontrakty, stały rynek zbytu i możliwość pozyskania dodatkowych środków na inwestycje – to lista korzyści, jakie lokalne firmy czerpią ze współpracy z dużymi sieciami handlowymi. Dla wielu z nich takie partnerstwo okazało się kluczowe także przy ekspansji zagranicznej. Partnerzy z Ukrainy czy Niemiec doceniają, że od lat współpracujemy z Jeronimo Martins Polska i spełniamy ich wymogi – mówi prezes Green Factory, firmy dostarczającej świeże i pakowane warzywa do sieci Biedronka.

Tatuaż zamiast tworzyw sztucznych

Holenderski dystrybutor owoców i warzyw Eosta znalazł alternatywę dla naklejek, etykiet i opakowań jednostkowych z różnych folii. Nakazywane prawem informacje o produkcie są „tatuowane” za pomocą lasera. Szczególnie przydatne okazało się to rozwiązanie dla produktów „bio”.

25 lat firmy W. Legutko

Przedsiębiorstwo Hodowlano-Nasienne W. Legutko z Jutrosina w Wielkopolsce 28 lipca świętowało 25-lecie istnienia. Uroczystość była okazją do zaprezentowania dotychczasowego dorobku firmy oraz przybliżenia historii działalności. Jak przekazywał jej właściciel i założyciel dr Wiesław Legutko hasło, jakie towarzyszy firmie od początku działalności to: „Po radość, po zdrowie, z naszymi nasionami!”

Pobieranie próbek roślin i produktów roślinnych

Warszawski Rolno-Spożywczy Rynek Hurtowy SA zaprasza na szkolenie  Pobieranie  próbek roślin i produktów roślinnych na obecność pozostałości środków ochrony roślin”.

Automatyzacja dla koncentracji

Jak wynika z raportu GUS za 2015 rok, co czwarty wypadek był spowodowany niedostateczną koncentracją uwagi na wykonywanej czynności. To najczęstsza przyczyna niepożądanych zdarzeń w miejscu pracy. Narzędziem pozwalającym na ograniczenie jej występowania może być włączenie do procesów transportu wewnętrznego elementów automatyzacji.

Rosjanie przekraczają plany

Według federalnego Ministerstwa Rolnictwa tegoroczne plany zakładania nowych sadów zostały znacząco przekroczone. Przyjmując urzędniczy optymizm za dobrą monetę można jednak zauważyć, że inne branże nie mają tak dobrych wyników.
 

Branżowy program promocji polskich specjalności żywnościowych

Agencja Rynku Rolnego podpisała umowę z Ministerstwem Rozwoju w ramach realizowanego przez MR projektu systemowego pn. „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” w ramach poddziałania 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.
 

Wesołych Świąt!

Wszystkim ogrodnikom życzymy spokojnych, zdrowych, radosnych Świąt Wielkanocnych

ogrodinfo.pl

Europejskie zapasy jabłek i gruszek

Tegoroczne zapasy europejskich jabłek są mniejsze, niż w ubiegłym sezonie o tej samej porze. Według danych opublikowanych przez WAPA (World Apple and Pear Association) są one o 3% niższe i wynoszą 2,832 mln ton.
 

Nowe regulacje Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej

W związku z uzyskaną informacją z Przedstawicielstwa Handlowego Federacji Rosyjskiej w Polsce o zmianie od 1 lipca 2017 roku aktów normatywnych Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej (EUAG), wymienionych poniżej,  Główny Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa zaleca zapoznanie się z nowymi regulacjami, które będą obowiązywały w odniesieniu do wymagań fitosanitarnych przy eksporcie na obszar EAUG.

Ostatnie artykuły

Nagrody im. prof. Szczepana A. Pieniążka 2020

Podczas uroczystego otwarcia TSW 2020 po raz siódmy przyznane zostały Nagrody im. prof. Szczepana A. Pieniążka.

Jagodowe Trendy 2020

W Lublinie rozpoczęła się XVI Konferencja Sadownicza „Jagodowe Trendy 2020”.

Opłata cukrowa: uderzenie w polskich przedsiębiorców, sadowników i konsumentów

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków i 8 wiodących organizacji rolniczych w Polsce skierowało do Ministerstwa Zdrowia i Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, pismo, w którym sprzeciwia się nowej opłacie, w postaci podatku cukrowego od napojów. Zdaniem branży nowa danina jest szkodliwa dla sadowników, producentów oraz samych konsumentów.