Strona główna Tagi Programy promocyjne

programy promocyjne

Dodatkowe 30 mln euro – na szukanie nowych rynków

Komisja Europejska potwierdziła w środę wyasygnowanie dodatkowych 30 mln euro na promocję produktów rolnych w UE, jako odpowiedź na wprowadzone przez Rosję embargo na żywność z UE. Pieniądze te mają pomóc w znalezieniu nowych rynków zbytu producentom.

Program „Owoce i warzywa w szkole”

Agencja Rynku Rolnego informuje, że 29.08.2014 r. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi podpisał rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu zadań realizowanych przez Agencję Rynku Rolnego związanych z wdrożeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej programu „Owoce i warzywa w szkole". Ww. rozporządzenie wprowadza zasady realizacji programu w roku szkolnym 2014/2015.

Więcej działań w ramach kampanii “Fruitness, enjoy it!”

Drugi semestr roku 2014 obfituje w nowości związane z projektem “Fruitness, enjoy it!”, realizowanym pod patronatem CSO (Centrum Usług Owocowo-Warzywnych), współfinansowanym przez Unię Europejską i włoskie Ministerstwo Rolnictwa i Leśnictwa, którego celem jest promowanie owoców w Niemczech, Danii, Polsce, Wielkiej Brytanii i Szwecji.

„Owoce w szkole” również w przedszkolach?

Związek Nauczycielstwa Polskiego zwrócił się do ministrów rolnictwa, zdrowia i edukacji o objęcie przedszkoli programem "Owoce w szkole". W czwartek apel poparł minister rolnictwa Marek Sawicki.

Promocja produktów rolnych po nowemu

Specjalny Komitet Rolny złożony z przedstawicieli państw UE zatwierdził w środę porozumienie z PE ws. rozporządzenia o środkach promocji produktów rolnych na rynku wewnętrznym i w krajach trzecich. Jeszcze w kwietniu rozporządzenie ma być głosowane w PE.

Owoce i mleko w szkole – razem?

Komisja Europejska zaproponowała połączenie dwóch programów: mleka w szkole i owoców w szkole. W nowym, połączonym programie większy nacisk ma być położony na wymiar edukacyjny. Polska przoduje w wykorzystaniu środków UE na dystrybucję żywności w szkołach.

Zatwierdzono 22 programy promujące produkty rolne

Komisja Europejska zatwierdziła 22 programy, których celem jest promowanie produktów rolnych w Unii Europejskiej i w państwach trzecich. Całkowity budżet tych programów, których przeważająca większość realizowana będzie w okresie trzech lat, wynosi 70 mln euro. Wkład finansowy ze strony UE to 35 mln euro.

Pora na pomidora – po raz trzeci

W maju zainaugurowano trzecią już edycję kampanii „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”. 

Promocja borówki wysokiej…

…to jeden ze sposobów zwiększenia spożycia owoców tego gatunku i tym samym podniesienia popytu. W Polsce w ciągu ostatnich kilku lat znacznie wzrósł areał plantacji, ale czy jest realna szansa na zbyt owoców z Polski? Jak wygląda obecnie rynek, na który najchętniej sprzedają owoce polscy producenci – Wielka Brytania?

Dajmy się poznać bliżej

W ramach zaplanowanej na trzy lata kampanii „Jabłka każdego dnia” mającej na celu promocję europejskich jabłek w Rosji i na Ukrainie w Polsce przebywała kilkunastoosobowa grupa menadżerów firm importujących owoce oraz dziennikarzy zajmujących się problematyką rolną.