Strona główna Tagi Programy promocyjne

programy promocyjne

Kolejne cztery polskie programy promocyjne zaakceptowane

Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów promujących żywność z krajów Wspólnoty; wyda na nie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie o łącznym budżecie 10,2 mln euro - poinformował resort rolnictwa.

Cztery kampanie promocyjne

Ponad 11,6 mln euro - to budżet unijnych kampanii promujących: wołowinę, produkty ekologiczne, soki oraz owoce miękkie. Agencja Rynku Rolnego podpisała w styczniu umowy na realizację tych kampanii - poinformował wiceprezes ARR Lucjan Zwolak.

Prawie 4 mln euro na promocję owoców jagodowych

Niemal 4 mln euro przeznaczone zostanie na promocję spożycia owoców jagodowych: malin, truskawek, czarnych porzeczek i borówek amerykańskich. Kampania "Niezwykłe właściwości zwykłych owoców" ruszy w przyszłym roku i potrwa trzy lata.

Jagodowe promowane w 2014 r.

Owoce miękkie, potocznie zwane jagodowymi, takie jak truskawki, maliny, borówka wysoka czy porzeczki były celem pilotażowej kampanii promocyjnej, jaka odbywała się na terenie kraju w 2014 roku – informował podczas konferencji prasowej zorganizowanej 16 grudnia w ARR w Warszawie Mirosław Maliszewski ze Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej.

Promocja na rynkach Azji i Bałkanów

Zwiększenie eksportu na rynki azjatyckie i do państw bałkańskich zrekompensuje mniejszą sprzedaż polskich towarów do Rosji - planuje resort gospodarki. Ma temu pomóc specjalny program promocji polskiej gospodarki w tych regionach.

KUPS będzie promował soki i musy w pięciu krajach

30 października Komisja Europejska ogłosiła przyjęcie 27 programów promujących produkty rolnicze w Unii Europejskiej i krajach trzecich. Całościowy budżet projektów realizowanych przez najbliższe trzy lata to 77,4 mln euro, z czego UE dofinansuje 39 milionów. Wybrane programy obejmują takie kategorie jak świeże i przetworzone owoce i warzywa, produkty mleczne, znaki jakości, kwiaty oraz mięso. Jednym z wyróżnionych w ten sposób przez Komisję Europejską projektów jest program promocyjny „Soki i musy – witaminy w wygodnej formie”, zaproponowany przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków

5,8 mln euro na promocję produktów rolnych

Komisja Europejska zatwierdziła w czwartek 27 programów na promocję produktów rolnych w UE i na rynkach trzecich. Z 39 mln euro, które KE wyłoży na ten cel, 5,8 mln przypadnie Polsce.

880 mln euro na promocję unijnych produktów rolno-spożywczych

Do roku 2020 UE przeznaczy 880 mln euro na promowanie produktów rolno-spożywczych. W przyszłym roku zacznie obowiązywać nowe prawo unijne regulujące promocję żywności zarówno wewnątrz, jak i poza UE. Porozumienie w tej sprawie zawarli unijni ministrowie rolnictwa zebrani w Luksemburgu.

Organizacje producentów starają się o pieniądze na promocję

Dziewięć projektów programów promujących polską żywność przygotowały organizacje branżowe. Trafiły one do Agencji Rynku Rolnego, która oceni je i przekaże do Komisji Europejskiej. Jeżeli uzyskają one akceptację KE, mogą liczyć do dofinansowanie.

Duże zainteresowanie programem „Owoce i warzywa w szkole”

Tylko do poniedziałku oddziały terenowe Agencji Rynku Rolnego będą przyjmowały zgłoszenia od szkół do udziału w programie "Owoce i warzywa w szkole". Zainteresowanie szkół jest bardzo duże - poinformował wiceprezes ARR Lucjan Zwolak. Zapewnił, że każda szkoła podstawowa, która złoży stosowne zgłoszenie, będzie uczestniczyła w tym w programie.