Strona główna Tagi Soki

soki

Rośnie wartość sprzedaży musów owocowych w sklepach małoformatowych

W lipcu w sklepach małoformatowych masło i produkty kojarzone ze zdrowym stylem życia, np. musy owocowe, osiągnęły jeden z największych rocznych wzrostów wartości sprzedaży - podała Polska Izba Handlu.

O ile spadło spożycie soków w Rosji?

Podczas kwietniowej międzynarodowej konferencji „Świat soków 2017” (Мир соков-2017) w Moskwie podano między innymi statystyki tego działu przemysłu spożywczego. Niedawno pojawiły się nowe dane, nieco korygujące te pochodzące z wiosny.
 

Światowy Dzień Soku

Dzień Soku obchodzony jest 30 maja każdego roku na całym świecie. To dobra okazja do celebrowania i delektowania się bogactwem soków owocowych i warzywnych.
 

Czy jarmuż nadaje się na soki? Wyniki badań

W trakcie XX Międzynarodowego Sympozjum KUPS, które miało miejsce od 17 do 19 maja podejmowano także tematykę dotyczącą warzyw, w kontekście ich znaczenia jako surowca przetwórczego.  Jedno z wystąpień dotyczyło  jarmużu.

Branża sokownicza w handlu

Centrum Monitoringu Rynku jest firmą zajmującą się analizowaniem trendów sprzedażowych na podstawie przeglądów danych z placówek handlowych. Zbiera paragony z ok. 5000 sklepów spożywczych, blisko 3 mln faktur, paragonów. Podczas XX Sympozjum KUPS Hubert Hozyasz, prezes CMR zrelacjonował badanie rynkowe podczas którego porównywano paragony, w których występowały cztery produkty: dwulitrowe opakowanie Caprio, impulsowe opakowanie 500 ml Tymbark wiśniowy, 500 ml Kubuś Play!, 500 ml świeży sok marchwiowy Marwit. Co można wyczytać z takich dokumentów?
 

Sympozjum KUPS: wczoraj i dziś rynku soków

W Wiśle (woj. śląskie) trwa jubileuszowe, dwudzieste Międzynarodowe Sympozjum Krajowej Unii Producentów Soków. Sama organizacja skupiająca branżowych producentów powstała wcześniej, w 1993 roku, zaś międzynarodowa ranga tych spotkań datuje się od III Sympozjum, które miało miejsce w 1999 r. w Rytrze. Okrągła rocznica dorocznych spotkań ludzi i firm sektora przetwórczego jest okazją do przypomnienia obrazu rynku soków sprzed dwudziestu lat i próbą zinterpretowania bieżącej na nim sytuacji.

Nowa kampania promująca spożycie soków

Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS) wspólnie z Europejskim Stowarzyszeniem Producentów Soków Owocowych (AIJN) realizuje kampanię dotyczącą promocji 100% soków owocowych, w szczególności 100% soku pomarańczowego. Kampania “Fruit Juice Matters. Share the science. Celebrate the goodness”, czyli “Poznaj soki owocowe. Dziel się wiedzą. Ciesz bogactwem” skierowana jest w szczególności do środowiska eksperckiego.

Rozpoczął się program edukacyjny „Soki i musy – witaminy w SMART formie”

Pewnie nie raz zastanawialiście się, co zrobić, by wprowadzić prawidłowe nawyki żywieniowe u swojego dziecka lub skąd czerpać inspiracje, by przekazać tę wiedzę w odpowiedniej formie. Na wybory żywieniowe naszych dzieci wpływają nie tylko wzorce wyniesione z domu. Szkoła to również miejsce, gdzie dzieci inspirują się wzajemnie oraz przekazywana jest im wiedza, z której będą korzystać w całym swoim życiu. Dodatkowo w szkole dzieci spędzają znaczną część swojego dnia. W tym roku szkolnym z pomocą zarówno nauczycielom, jak i rodzicom, przychodzi program edukacyjny „Soki i musy – witaminy w SMART formie”.

Wypijamy 13 litrów soku rocznie na osobę

Według najnowszego raportu AIJN (Europejskiego Stowarzyszenia Soków Owocowych) spożycie soków w Polsce rośnie i nasz kraj jest kluczowym graczem na rynku sokowniczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednak Polacy piją wciąż za mało soków – tylko ponad 13 litrów rocznie na osobę, co stanowi ponad połowę mniej niż wiodące prym w zestawieniu Niemcy.

Polacy spożywają zaledwie litr soku miesięcznie

Coraz więcej Polaków zdaje sobie sprawę z dobroczynnych właściwości warzyw i owoców oraz ich przetworów. Zdecydowana większość konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem, że soki i musy to witaminy w wygodnej formie. Według 85 proc. badanych produkty te charakteryzują się dobrym smakiem, a 77 proc. respondentów wskazuje ich pozytywny wpływ na zdrowie dzieci oraz pozostałych członków rodziny. Z danych rynkowych jednak wynika, że faktyczne spożycie soków jest niskie. Przeciętny Polak wypija zaledwie szklankę soku tygodniowo.