Strona główna Tagi Soki

soki

Skazane na sukces – soki NFC

Tak optymistyczny ton staje się z dnia na dzień donośniejszy w obliczu dawno nie notowanej u nas klęski urodzaju wszystkiego, co sadownicy uprawiają. Jeszcze nie wiemy dokładnie, jak sezon się skończy, ale ciąg dalszy nastąpi i głosu autora tytułowego stwierdzenia warto posłuchać – poniżej skrót wystąpienia Piotra Trojanowicza (POLKON Sp. z o.o.) podczas XXI Międzynarodowego Sympozjum KUPS w Łodzi, 23 maja br.

XXI Międzynarodowe Seminarium Krajowej Unii Producentów Soków

W Łodzi trwa rozpoczęte w środę 23 maja XXI Międzynarodowe Seminarium Krajowej Unii Producentów Soków. Organizacja ta, zrzeszająca 47 podmiotów branży sokowniczej obchodzi w bieżącym roku jubileusz 25-lecia swej pracy.

XXI Międzynarodowe Sympozjum KUPS od środy w Łodzi

W środę 23 maja rozpoczyna się w Łodzi XXI Międzynarodowe Sympozjum „Strategia branży sokowniczej w zmieniających się warunkach rynkowych”. Spotkanie, którego organizatorem jest Krajowa Unia Producentów Soków, potrwa trzy dni, do 25 maja.

Rosja: spadek spożycia soków

Według szacunków analityków Rosyjskiego Związku Producentów Soków w 2017 roku w Rosji  spożycie soków w 2017 r. ponownie spadło. 

Brakuje jabłek. Ceny soku jabłkowego i cydru poszły w górę

W Niemczech zebrano w tym roku mało jabłek, co już odbija się na cenach soków i napojów alkoholowych bazujących na tych owocach.

 

Polacy piją coraz więcej soków

Spożycie soków i przecierów owocowo-warzywnych w Polsce rośnie. Jednak na tle państw zachodnioeuropejskich wciąż jest niewielkie. W ubiegłym roku zwiększyło się o blisko 8 proc. - Polacy wypili średnio ponad 14 litrów soków na osobę rocznie. To zaledwie cztery łyżki dziennie. Statystyki są jednak coraz lepsze: rośnie zarówno konsumpcja soków i musów owocowo-warzywnych, jak i wiedza dotycząca składu takich produktów i ich wartości odżywczych.

Wzrasta spożycie soków

Najnowsze badania pokazują, że pijemy coraz więcej soków, zarówno owocowych jak i warzywnych, a także jemy więcej musów. Trzyletnia kampania promocyjno-informacyjna „Soki i musy – witaminy w SMART formie” uświadomiła Polakom, że warzywa, owoce, 100% soki i musy owocowo – warzywne są nieodłącznym elementem zbilansowanej diety dzieci i dorosłych. W ciągu ostatnich lat nie tylko wzrosło spożycie soków i musów, ale również zmieniło się ich postrzeganie.

Jak zwiększyć spożycie owoców i warzyw? Przykłady

Eksperci z całego świata w trakcie XIII Międzynarodowego Kongresu Promocji Warzyw i Owoców podzielili się swoim doświadczeniem.

Sojusz AIAM5 w Warszawie. W centrum uwagi owoce, warzywa i soki

W Warszawie 19 września rozpoczął się XIII Międzynarodowy Kongres Promocji Owoców i Warzyw organizowany przez AIAM5 oraz Krajową Unię Producentów Soków. To dwudniowe wydarzenie organizowane jest co roku w innym miejscu na świecie, tym razem odbywa się w Polsce, gdzie eksperci z 30 państw omawiają tematy związane z m.in. spożyciem oraz wartością odżywczą warzyw i owoców, a także światowe trendy w konsumpcji warzyw i owoców.

Innowacje w sektorze owoców i warzyw. Polityka prozdrowotna

W pierwszym dniu XIII Międzynarodowego Kongresu Promocji Owoców i Warzyw zorganizowanego przez AIAM5 i KUPS wystąpił m.in. Marian Borek, reprezentujący Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi,  który mówił na temat polityki Polski w zakresie rynku owoców i warzyw. Wspomniał o problemach tej branży, w tym wymienił niski poziom współpracy gospodarstw, mały udział organizacji producentów w obrocie, w szczególności warzywami gruntowymi.