Strona główna Tagi żywność

żywność

Ziemniaki w sklepach znakowane symbolem flagi kraju pochodzenia

Według rozporządzenia ministra rolnictwa przy sklepowych stoiskach z ziemniakami konsumenci powinni zobaczyć informację i flagę kraju, z którego pochodzą warzywa. Na razie dotyczy to tylko ziemniaków luzem, dla pakowanych regulacja zacznie obowiązywać od 2020 r.

Globalne badanie: zbyt mało owoców i warzyw dla wszystkich

Gdyby wszyscy na naszej planecie chcieli jeść zdrowo, z konieczną ilością owoców i warzyw, mielibyśmy problem. Po prostu nie produkujemy wystarczających ich ilości - wynika z badań przeprowadzonych na kanadyjskim Uniwersytecie Guelph.

Opakowania dla żywności

Jednym z nowych kierunków rozwoju opakowań są opakowania aktywne i inteligentne. Zadaniem tych pierwszych jest przedłużenie okresu przydatności do spożycia, natomiast te drugie umożliwiają monitorowanie jakości znajdujących się w opakowaniu wyrobów i komunikowanie ewentualnych zmian konsumentowi.
 

Europejczycy chcą jeść naturalnie – to szansa dla polskich producentów

Z raportu „Innowacyjność vs. zdrowie. Szanse dla marek spożywczych”  opracowanego przez firmę analityczną Mintel dla Banku Zachodniego WBK wynika, że prawie 1/3 wszystkich nowych produktów z kategorii żywności i napojów wprowadzonych w Europie między październikiem 2016 r. a wrześniem 2017 r., miała oświadczenia „naturalne”. Najwięcej takich nowości pojawiło się na bardzo ważnych dla polskiego eksportu rynkach takich jak Niemcy, Wielka Brytania oraz Francja. Eksperci BZ WBK wskazują, że popularność zdrowych produktów w Europie może być ważną biznesową sugestią dla rodzimych producentów zainteresowanych rozwojem sprzedaży zagranicznej. 

Coraz częściej sięgamy po super foods i zdrową żywność

Rynek zdrowej żywności choć rozwija się w Polsce dynamicznie, to wciąż stanowi tylko ułamek procenta rynku spożywczego. Na przeszkodzie szybszego rozwoju stoją przede wszystkim ceny produktów, czasem nawet dwukrotnie wyższe w stosunku do konwencjonalnej żywności. Rynek jednak będzie dynamicznie rósł – podkreślają przedstawiciele Purella Food. Wskazują na to przykłady z sąsiednich rynków. Kluczem do sukcesu jest edukacja konsumentów.

Konsumenci częściej szukają żywności ekologicznej i lokalnej

Producenci wyrobów ekologicznych, regionalnych i certyfikowanych mogą liczyć na promocję ze strony instytucji państwowych. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa powstały kilka tygodni temu z połączenia dwóch agencji rolnych i będzie wspierać zarówno rodzimych drobnych producentów, jak i prozdrowotne trendy w zachowaniach konsumentów, którzy coraz częściej odchodzą od produktów masowych.

W Polsce marnuje się 9 mln ton żywności

a świecie marnuje się rocznie około 1/3 wyprodukowanej żywności, czyli nawet 2 mld ton. W Polsce co roku do śmietników trafia 9 mln ton jedzenia. Jednocześnie szacuje się, że w 2016 roku ok. 108 mln ludzi cierpiało z powodu głodu lub ciężkiego niedożywienia. Duża odpowiedzialność spoczywa na firmach, które powinny właściwie planować produkcję i zakupy, a także odpowiednio gospodarować żywnością, która nie zostanie sprzedana.

Coraz chętniej wybieramy krajową żywność

W coraz większym stopniu polscy konsumenci doceniają krajową żywność. Najchętniej wybierają rodzime produkty mleczne, mięso, warzywa, owoce i pieczywo. Produkty z Polski cieszą się też uznaniem na europejskim rynku, a w ubiegłym roku do UE została wyeksportowana żywność o wartości przekraczającej 24 mld zł. Jednym z hitów eksportowych jest polski drób, który powoli zaczyna podbijać też Chiny, Azję oraz Afrykę.

Wartość eksportu polskiej żywności przekroczy w tym roku 25 mld zł

Według ministra rolnictwa tegoroczna wartość eksportu w tym sektorze przekroczy 25 mld złotych. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa prowadzi szereg kampanii, które mają przekonać polskich i zagranicznych konsumentów o zaletach polskich produktów rolno-spożywczych.

Polscy producenci żywności szukają nowych rynków zbytu

Najważniejszymi odbiorcą polskiej żywności są od lat nasi sąsiedzi zza Odry. Rośnie jednak znaczenie nowych rynków Azji i Afryki, gdzie bogaci się klasa średnia - podaje w czwartek "Rzeczpospolita".