Hiszpański hit eksportowy zdetronizowany

Jak wynika z najnowszych danych za dwa pierwsze miesiące bieżącego roku, naczelną pozycją eksportową w hiszpańskiej wysyłce okazały się nie dominujące od lat w eksporcie pomidory – a słodka papryka.
Po raz pierwszy od wielu lat pomidory w okresie styczeń – luty zostały zdetronizowane w eksporcie świeżych warzyw, a udział słodkiej papryki w łącznie wysłanych za granicę w omawianym okresie warzyw wyniósł aż ponad 24% o łącznej wartości 156,8 mln euro. W pierwszych dwóch miesiącach tuż za papryką znalazły się wspomniane już pomidory, a za nimi ogórki, cukinia oraz wszelkiego rodzaju sałaty i endywia. Łączna wartość wyeksportowanych w okresie styczeń – luty 2013 hiszpańskich warzyw osiągnęła 498,2 mln euro, a aż 31,4% łącznych dostaw skierowano na rynek niemiecki, następnie z ponad 18% holenderski i francuski – niecałe 13%. 
Za: FAMMU/FAPA 

Related Posts

None found

Poprzedni artykułPo raz kolejny komisja oczekuje zwrotu funduszy
Następny artykułWstępne prognozy tegorocznej produkcji owoców pestkowych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.