Największą ofertę roślin doniczkowych polecanych do uprawy we wnętrzach można było dotychczas znaleźć na stoiskach duńskich ogrodników, zorganizowanych pod auspicjami tamtejszej organizacji marketingowej Floradania Marketing A/S. W tym roku były one nieustająco dobrym miejscem na podpatrzenie oferty roślin „domowych”, ale gatunki zdobiące wnętrza były znacznie lepiej widoczne także w innych pawilonach. Wielu wystawców w promocji tych roślin podkreślało ich korzystny wpływ na zdrowie człowieka i właściwości oczyszczające powietrze (czyt. też „Rośliny oczyszczające powietrze”).
Najbardziej znaną firmą (i jednocześnie marką handlową) jest Air So Pure®, skupiająca 15 holenderskich producentów roślin o silnych właściwościach oczyszczających powietrze. Pod marką Purify oferowanych jest z kolei 17 odmian difenbachii. Holenderskie przedsiębiorstwo Florist, specjalizujące się w hodowli gerbery oferuje te rośliny pod marką PureBlooms® i z towarzyszącym jej hasłem „Pure air = pure happiness” (czyste powietrze = kompletne szczęście). Na targach pojawili się też sami producenci roślin doniczkowych, np. firma Forever Plants, która w swojej ofercie ma niemal wyłącznie gatunki o udowodnionych właściwościach oczyszczających powietrze. Z kolei przedsiębiorstwo KP Holland promowało własne odmiany skrzydłokwiatu (Spathiphyllum sp.) z grupy Cupido. Gatunek ten pojawił się nawet w programie hodowlanym holenderskiej firmy Floricultura, znanego na całym świecie hodowcy storczyków. Nie zabrakło też oferty materiału wyjściowego roślin doniczkowych, który w Essen prezentowała m.in. firma Fleurizon International.
Obok gatunków wykazujących silne działanie oczyszczania powietrza moją uwagę w Essen zwróciły liczne sukulenty do uprawy w pomieszczeniach oraz egzotycznie wyglądające oplątwy, promowane jako rośliny pasujące do każdego wnętrza. Można przypuszczać, że spotkają się one z zainteresowaniem zwłaszcza młodych ludzi, którzy preferują minimalne nakłady ponoszone na pielęgnację roślin.







