Według badań ARC Rynek i Opinia Polacy bardzo często przygotowują się do zakupów. Mają swoje ulubione miejsca dokonywania zakupów, planują metodycznie listy zakupowe zapoznając się wcześniej z aktualnymi gazetkami informacyjnymi.
Najbardziej znaną siecią handlowa jest w Polsce Biedronka. Spontanicznie wymienia ją 80% pytanych rodaków. Następne to w kolejności Lidl (68%), Tesco (63%), Auchan (49%), Carrefour (42%).
Przed wybraniem się do którejś z nich około 40% klientów przygotowuje listy zakupów, sprawdza stan zapasów domowych (ponad 30%), uzgadnia zakupy z domownikami (ponad 20%), ma przed zakupami zaplanowane na najbliższe dni posiłki (około 20%), porównuje ceny w różnych sieciach handlowych (kilkanaście procent).
Przeciętne zakupy kosztują statystycznego Polaka od 54 zł (w supermarkecie), przez 84 zł w dyskoncie do 122 zł w hipermarkecie.
za: ARC Rynek i Opinia