Hipermarkety tracą klientów, zaczęły przegrywać z ulokowanymi po sąsiedzku supermarketami i dyskontami. Rok 2011 dla handlu detalicznego w Polsce nie był najlepszy. W I kw. po raz pierwszy od 8 lat zanotowano spadek wartości sprzedaży produktów FMCG.
Oczywiście wyniki sieci były różne w zależności od formatu, w jakim dany operator handlowy działa. Świetne wyniki Biedronki kontrastują ze słabszymi wynikami Carrefoura, w najgorszej sytuacji były sieci z największą liczbą hipermarketów, bez zdywersyfikowanego formatowo portfolio. Czy są to jedynie trendy związane z koniunkturą, czy może są to trendy strukturalne, długookresowe zmiany w nawykach zakupowych konsumentów?
Od 3-4 lat duże problemy w funkcjonowaniu mają hipermarkety. W perspektywie mamy dynamiczny rozwój sklepów dyskontowych, a także marketów „po sąsiedzku”.
Za: portalspożywczy.pl
pg