Mr. Fruitness drugi raz kończy trzy lata

Druga trzylatka projektu „Fruitness, enjoy it!” prowadzonego wspólnie przez Unię Europejską, Centrum CSO oraz rząd włoski w celu promowania spożycia owoców wśród dzieci w Niemczech, Austrii, Polsce, Szwecji i Wielkiej Brytanii kończy się bardzo pozytywnym wynikiem i wieloma nowościami

Już niedługo dobiega końca drugi trzyletni okres projektu „Fruitness, enjoy it!“ współfinansowanego przez Unię Europejską, Centrum CSO oraz rząd włoski. Jego celem jest nauczenie dzieci i młodzieży w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Austrii, Polsce i Szwecji, że jedzenie świeżych owoców oraz utrzymywanie dobrej formy dzięki uprawianiu sportu, to nie tylko zdrowie, ale również dobra zabawa. Program, który narodził się w 2006 r. i został przedłużony w 2009 r., koncentruje się w szczególności na pięciu owocach: gruszkach, kiwi, brzoskwiniach, nektarynkach i śliwkach.

W tym okresie podjęto liczne działania i akcje, których centralną postacią był nieoceniony Mr. Fruitness, superbohater w zielonym kostiumie, oraz jego niezrównany Fruit Team, zespół złożony z atletycznych owoców uprawiających różne dyscypliny sportu. O skali sukcesu projektu „Fruitness, enjoy it!“ w drugiej trzylatce świadczy liczba odwiedzin na oficjalnej stronie www.fruitness.eu. Strona została ostatnio zaktualizowana i jest obecnie jeszcze bardziej interaktywna. Fakt ten, w połączeniu z innymi inicjatywami, sprawił, że mieliśmy ponad 70 milionów kontaktów przez cały okres sześciu lat trwania projektu. Ważną rolę odgrywają również bezpośrednie promocje prowadzone w sklepach wielkich sieci handlowych w krajach objętych projektem. W ramach tych działań najmłodsi otrzymują liczne gadżety, materiały informacyjne oraz edukacyjne minikarty do gry, a jednocześnie promuje się sport oraz zdrowe odżywianie. Mr. Fruitness jest również obecny w głównych serwisach społecznościowych (Facebook oraz Twitter), gdzie notuje setki odwiedzin, wzbudzając jednocześnie zainteresowanie mediów powszechnych oraz specjalistycznych. I nie tylko: również w okresie 2009-2012 owocowy superbohater był obecny na najważniejszych targach branżowych, przede wszystkim Fruit Logistica w Berlinie, gdzie prowadzone były intensywne działania w zakresie public relations, sampling oraz web advertising.

Ukoronowaniem drugiej trzylatki projektu są dwa prezenty, jakie Mr. Fruitness przygotował specjalnie dla wszystkich swoich najmłodszych przyjaciół. Pierwszym jest gra wideo „Fruit Bubble“, dostępna bezpłatnie na wielojęzycznej stronie www.fruitness.eu. Aby w niej wygrać, należy dobrze wycelować i wysadzić w powietrze owoce obecne na obszarze gry. Lecz to nie wszystko: wszyscy posiadacze smartfona mogą pobrać aplikację „Learn and Cut“, która nie tylko zapewnia rozrywkę, lecz również uczy o zaletach świeżych owoców. Po wybraniu własnej grupy ulubionych owoców można poznać ich wartości odżywcze, a jednocześnie wygrać grę poprzez przekrojenie wszystkich owoców i uniknięcie strasznych słodkości.

Już od samego początku w 2006 r. połączenie edukacji na temat odżywiania z rozrywką popularną było silnym punktem projektu „Fruitness, enjoy it!“ i aż do dzisiaj wzbudza ogromne zainteresowanie zarówno wśród dzieci, jak i rodziców na całym świecie.

Źródło: „Fruitness, enjoy it!“

Related Posts

None found

Poprzedni artykułProkurator Generalny zbada tzw. aferę ogórkową?
Następny artykułStanisław Kalemba nowym ministrem rolnictwa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz treść komentarza
Wpisz swoje imię

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH *

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany, podajesz go wyłącznie do wiadomości redakcji. Nie udostępnimy go osobom trzecim. Nie wysyłamy spamu. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem*.